قرارداد ساخت نسل جدید پیشرفته‌ترین بمب‌افکن جهان منعقد شد

نسل جدید پیشرفته ترین بمب‌افکن‌های جهان با قراردادی به ارزش ۲۱.۴ میلیارد دلار توسط شرکت تجهیزات نظامی «نورثروپ گرومن» آمریکا ساخته می شود. این قرارداد میان نیروی هوایی آمریکا و شرکت نورتروپ گرومن منعقد شده تا بمب افکن برد طولانی LRS-B طراحی و ساخته شود.

تاریخ ویرایش: 6 آبان ماه 1394

نسل جدید پیشرفته ترین بمب‌افکن‌های جهان با قراردادی به ارزش ۲۱.۴ میلیارد دلار توسط شرکت تجهیزات نظامی «نورثروپ گرومن» آمریکا ساخته می شود.

به گزارش مهر، این قرارداد میان نیروی هوایی آمریکا و شرکت نورتروپ گرومن منعقد شده تا بمب افکن برد طولانی LRS-B طراحی و ساخته شود.

قرارداد ساخت نسل جدید پیشرفته‌ترین بمب‌افکن جهان منعقد شد

این بمب افکن نسل جدید سیستم های هوایی استراتژیک بمب افکنی محسوب می شود که در آینده B-۵۲ و B-۲های پیر خواهد شد.

از ویژگیهای نسل جدید این بمب افکن ها می توان به حمل محموله های سنگین و هسته ای در برابر نسل جدید سیستم های ضد جنگنده ها اشاره کرد.

این قرارداد درحالی منعقد شده که کارشناسان نسبت به آن ابراز تعجب کرده اند زیرا دو شرکت دیگر یعنی بوئینگ و لاکهید مارتین به مراتب بزرگتر و قدرتمندتر از شرکت نورتروپ گرومن محسوب می شوند و اینگونه تصور می شد که قرارداد ساخت این بمب افکن با یکی از این دو شرکت منعقد شود.

بمب‌افکن بی-2 شرکت نورثروپ گرومن
بمب‌افکن بی-2 شرکت نورثروپ گرومن

با این حال گفته می شود تجربه و دانش فنی شرکت نورتروپ گرومن در عرصه فناوری سیستم های رادارگریز و پنهان پرواز و همچنین بمب افکن ها به مراتب بیشتر از دو شرکت بزرگ دیگر است و همین نکته موجب شده تا از سوی نیروی هوایی آمریکا انتخاب شود.

تاکنون اطلاعات فنی درباره این پروژه منتشر نشده زیرا گفته می شود ساخت آن از جمله پروژه های محرمانه و طبقه بندی شده محسوب می شود.

بر این اساس پیش بینی می شود که تا سال ۲۰۴۰ میلادی انبوهی از این بمب افکن ها ساخته شود که هزینه پروژه ساخت هر یک از آنها ۵۱۱ میلیون دلار خواهد بود.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید
صفحه اینستاگرام پورتال هوافضای ایران (ایران هوافضا)
کانال تلگرام پورتال هوافضای ایران (ایران هوافضا)
کتاب پرواز، تاریخ کامل هوانوردی
کتاب دانستنی های علم پرواز - علیرضا علی حسینی - دیجی کالا
مرجع کامل سنسور ها، ابزار دقیق و سیستم های اندازه گیری
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیکشنری هوانوردی و هوافضا چکاوک
فهرست کانال‌ها و گروه‌های هوافضا و هوانوردی ایران در تلگرام
دیوار هوافضا
انجام پروژه متلب