امضای تفاهم‌نامه بین دانشگاه‌های شیراز و هوافضای مسکو

بر اساس این تفاهم‌نامه، تبادل استاد و دانشجو و اجرای طرح‌های علمی پژوهشی بین دو دانشگاه تقویت خواهد شد و شاهد افزایش سطح علمی دانشگاه و بهره‌گیری از دانش پژوهشگران در فعالیت‌های علمی تحقیقاتی امکان‌پذیر خواهد شد.

تاریخ ویرایش: 11 آبان ماه 1394

دانشگاه‌های شیراز و هوافضای مسکو، تفاهم‌نامه همکاری در زمینه‌های علمی پژوهشی امضا و مبادله کردند.

به گزارش ایسنا، دکتر زهره عظیمی‌فر مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه شیراز یادآور شد: همزمان با حضور هیاتی از دانشگاه شیراز در نخستین اجلاس روسای دانشگاه‌های برتر ایران و روسیه که در مسکو برگزار شد، تفاهم‌نامه همکاری بین روسای دانشگاه‌های شیراز و هوافضای مسکو به امضا رسید.

وی گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه، تبادل استاد و دانشجو و اجرای طرح‌های علمی پژوهشی بین دو دانشگاه تقویت خواهد شد و شاهد افزایش سطح علمی دانشگاه و بهره‌گیری از دانش پژوهشگران در فعالیت‌های علمی تحقیقاتی امکان‌پذیر خواهد شد.

عظیمی‌فر خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته بیش از 10 تفاهم نامه علمی بین دانشگاه شیراز و دانشگاه‌های کشورهای مختلف مانند آلمان، فرانسه، ترکیه، ایتالیا، رومانی، کویت و عراق امضا شده است.

براساس این گزارش، همزمان با نخستین اجلاس روسای دانشگاه‌های ایران و روسیه، تفاهم‌نامه همکاری در خصوص ایجاد شبکه دانشگاه‌های روسیه فدراتیو و جمهوری اسلامی ایران، توسط دکتر ویکتور آنتونویج سادونیچی، رئیس دانشگاه دولتی مسکو و روسای ده دانشگاه برتر ایرانی حاضر در اجلاس، امضا و مبادله شد.

رئیس دانشگاه شیراز در این خصوص گفت: آماده انجام همکاری تحقیقاتی با دانشگاه‌های روسیه در زمینه‌های مختلف، هوا فضا، نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، علوم کشاورزی، نفت و گاز، علم اطلاعات و سایر رشته‌ها هستیم.

دکتر مجید ارشاد‌لنگرودی، از آمادگی دانشگاه شیراز برای پذیرش دانشجویان روسی در این دانشگاه خبر داد و گفت: مراکز تحقیقاتی دانشگاه شیراز و رصدخانه پیشرفته آن، آماده تبادل علم و تحقیقات و تکنولوژی با روسیه است.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید