ژاپن در صدد کسب عنوان چهارمین کشور فاتح ماه

اگر پروژه فضایی ژاپن به خوبی پیش برود، ژاپن به جمع کشورهایی مانند امریکا، روسیه و چین می پیوندد که فرودی موفقیت آمیز بر سطح ماه داشته اند. چین، سومین و جدیدترین کشوری است که موفق به فرود روی سطح ماه شده است.

تاریخ ویرایش: 26 آبان ماه 1394

ژاپن، چهارمین کشور جهان خواهد بود که وسیله نقلیه بدون سرنشین را در ماه فرود می آورد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ژاپن ساخت کاوشگر lunar lander را در اوایل سال آینده میلادی آغاز خواهد کرد. اگر برنامه های پیش بینی شده به خوبی پیش برود، ژاپن اولین ماموریت فرود در ماه را تا سال ۲۰۱۹ میلادی انجام خواهد داد و در کتاب های تاریخی به عنوان چهارمین کشوری معرفی می شود که توانست یک فضاپیما را در ماه فرود آورد.

فرود روی ماه نه تنها دستاورد مهمی برای ژاپن محسوب می شود بلکه سفر به ماه تنها یکی از اهداف این پروژه است. در ساخت این فضاپیما از تکنولوژی های جدیدی استفاده شده که به کاوشگر این اجازه را می دهد تا در ۱۰۰ متری هدف مورد نظر خود فرود آید. این تکنولوژی جدید باعث شده که این فضاپیما نسبت به مدل های قبلی یا روش های فرود موجود قابل توجه باشد.

محققان ژاپنی در این تکنولوژی از سیستم های تشخیص چهره ای استفاده کرده اند. این سیستم با هدف اسکن سطح ماه و کنترل پرواز فضاپیما طراحی شده است. ژاپن امیدوار است تا با استفاده از این نوآوری و فناوری جدید بتواند شهرت خود در ماموریت های فضایی را افزایش داده و کارهای مشترک فضایی را با سایر کشورها آغاز کند.

اگر پروژه فضایی ژاپن به خوبی پیش برود، ژاپن به جمع کشورهایی مانند امریکا، روسیه و چین می پیوندد که فرودی موفقیت آمیز بر سطح ماه داشته اند. چین، سومین و جدیدترین کشوری است که موفق به فرود روی سطح ماه شده است. فضاپیمای چینی Chang’e ۳ در سال ۲۰۱۳ میلادی به ماه فرستاده شد. فضاپیمای روسیه ای Luna-۲۴ نیز در سال ۱۹۷۶ میلادی بر سطح ماه فرود آمده و ۰.۱۷ کیلوگرم از خاک ماه را برای بررسی های بیشتر به زمین منتقل کرده بود.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید