راه‌اندازی بخش پایش ماهواره‌ای پدیده‌های مختلف طبیعی در سازمان فضایی ایران

بخش پایش ماهواره‌ای پدیده‌های مختلف طبیعی در زیرپرتال سنجش از دور تارنمای سازمان فضایی ایران راه اندازی شده است. علاقمندان می‌توانند با مراجعه به آدرس www.rs.isa.ir از این خدمات استفاده نمایند.

تاریخ ویرایش: 11 دی ماه 1395

به گزارش پورتال هوافضای ایران به نقل از روابط عمومی سازمان فضایی ایران: بخش پایش ماهواره ای پدیده های مختلف طبیعی در زیرپرتال سنجش از دور وبسایت سازمان فضایی ایران راه اندازی شده است.

هدف از پایش ماهواره ای زمین در حوزه فناوری سنجش از دور، استفاده از داده‌های ماهواره‌ای، مطالعه و بررسی تغییرات پدیده های دینامیک سطح زمین، گردآوری و تهیه پایگاه‌های داده های مکانی به منظور مدلسازی و پیش بینی روند تغییرات این پدیده ها است. در این بخش سعی می گردد، روند تغییر پدیده ها در منابع آبی، خاکی و جوی کشور که بیشتر در معرض خطر هستند، با استفاده از تصاویر ماهواره ای موجود مانند Terra/MODIS، لندست 8 و Sentinel-2A و بکارگیری فناوری سنجش از دور به طور منظم مورد بررسی و پایش قرار گیرد.

راه‌اندازی بخش پایش ماهواره‌ای پدیده‌های مختلف طبیعی در سازمان فضایی ایران

گفتنی است: پیامدهای ناشی از تغییر اقلیم در سال‌های اخیر، مشکلات بسیاری را برای بخش‌های مختلف کشور به همراه داشته است. افزایش وقوع بلایای طبیعی و ناملایمتی های جوی و اقلیمی همچون خشکسالی، سیل، طوفان، گرد و غبار، موج‌های گرمایی و غیره از جمله این پیامدها است که باید اثرات منفی این پدیده‌ها از طریق فناوری فضایی سنجش از دور شناسایی و مطالعه شده و راهکارهای مقابله یا کاهش آنها در برنامه‌های علمی و اجرایی کشور در نظر گرفته شود.

علاقمندان می توانند با مراجعه به آدرس www.rs.isa.ir از این خدمات استفاده نمایند.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید