ارائه نرم‌افزار ساخت ربات پرنده توسط دانشگاه ام.آی.تی

پژوهشگران آزمایشگاه هوش مصنوعی و علوم رایانه دانشگاه ام.آی.تی نرم‌افزاری ارائه کرده‌اند که همه می‌توانند به کمک آن پهپاد یا ربات پرنده بسازند. کاربران می‌توانند در محیط مجازی برنامه پهپادهای خودشان را تست کنند و نحوه پرواز و نقاط ضعف پهپادشان را بررسی کنند.

تاریخ ویرایش: 17 فروردین ماه 1396

پژوهشگران آزمایشگاه هوش مصنوعی و علوم رایانه دانشگاه ام.آی.تی نرم‌افزاری ارائه کرده‌اند که همه می‌توانند به کمک آن پهپاد بسازند.

به گزارش ایسنا به نقل از یو.هرالد، کاربران می‌توانند با استفاده از این نرم‌افزار یک پهپاد به سلیقه خود بسازند و به صورت مجازی آن را تست کنند.

تائودو مسئول این پروژه گفت: تقریبا همه می‌توانند با استفاده از این برنامه پهپادهای خود را با هر شکل و شمایلی بسازند و تنها چیزی که برای انجام این کار نیاز است یک پیچ‌گوشتی است.

وی افزود: کاربران می‌توانند در محیط مجازی برنامه پهپادهای خودشان را تست کنند و نحوه پرواز و نقاط ضعف پهپادشان را بررسی کنند.

در حال حاضر پایگاه داده این نرم‌افزار نسبتا محدود است اما کاربران می‌توانند با ابزارهای مختلف موجود در برنامه یا به کمک خلاقیت خودشان یک پهپاد را بسازند و برنامه پس از تکمیل پهپاد به کاربر می‌گوید که آیا امکان پرواز این پهپاد وجود دارد یا خیر. علاوه بر این برنامه پیشنهادهایی به کاربر می‌دهد تا ساختار پهپادش را بهینه‌تر و اصولی‌تر نماید تا مصرف انرژی، توانایی حمل بار و هدایت آن در بهترین وضعیت ممکن قرار بگیرد.

محققان تولیدکننده این نرم‌افزار اعلام کرده‌اند که ارائه پیشنهاد برای بهبود کیفیت سازه در عرض چند ثانیه به کاربر ارائه می‌شود و این پیشنهادها معمولا به طور میانگین 30 درصد به وزن پهپاد اولیه اضافه می‌کند.

محققان دانشگاه ام.آی.تی دلیل طراحی این نرم‌افزار را علاوه بر فراهم کردن امکان عمومی برای ساخت یک پهپاد استاندارد، ناتوانی بسیاری از پهپادها برای حمل بارهای با شکل نامتعارف و مزاحمت پروانه‌ها برای دوربین پهپادها در بعضی طراحی‌ها عنوان کرده‌اند.

این نرم‌افزار تا دو ماه دیگر به صورت رسمی عرضه خواهد شد و رایگان در اختیار کاربران علاقمند قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید