پیشگیری از گسترش ویروس کرونا با کمک ربات‌های پرنده

چین برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا، پهپادهایی را به کار گرفته تا استفاده از ماسک را به مردم گوشزد کنند.

تاریخ ویرایش: 3 اسفند ماه 1398

چین برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا، پهپادهایی را به کار گرفته تا استفاده از ماسک را به مردم گوشزد کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از بیزینس‌اینسایدر، با شیوع ویروس کرونا در سراسر چین، برنامه‌های جدیدی برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس در نظر گرفته شده است. مقامات چین، پهپادها را در سطح این کشور به کار گرفته‌اند تا افرادی که بدون ماسک از خانه بیرون می‌آیند، شناسایی کنند.

پیشگیری از گسترش ویروس کرونا با کمک ربات‌های پرنده

پهپادهایی که در نواحی شهری و بر فراز جمعیت به پرواز درمی‌آیند، می‌توانند به مردم هشدار دهند که یا از ماسک استفاده کنند و یا از خانه بیرون نیایند.

هنگامی که پهپادها به افراد بدون ماسک می‌رسند، صدایی به آنها هشدار می‌دهد. ویدئویی که در این رابطه منتشر شده، نشان می‌دهد که پهپاد خطاب به زن مسنی که حیرت‌زده به آن نگاه می‌کند، می‌گوید: بله، خانم. این پهپاد با شما صحبت می‌کند. ما به مردم می‌گوییم که در خانه بمانند اما شما هنوز بیرون از خانه هستید. الان یک پهپاد، شما را تماشا می‌کند.


همچنین بخوانید:

توسعه پهپادی که همچون پرنده بال‌هایش را خم می‌کند


در قسمت دیگری از ویدئو  پهپاد به گروهی از مردم می‌گوید: ماسک خود را بزنید. عجله کنید.

چین این برنامه را پس از هشدار "سازمان جهانی بهداشت"(WHO) در مورد گسترش ویروس کرونا آغاز کرده است. در هر حال، با وجود هشدارهای کنونی در مورد استفاده از ماسک، متخصصان هشدار داده‌اند که ماسک‌ها تاثیر قابل توجهی در پیشگیری از گسترش ویروس کرونا ندارند. آنها توصیه می‌کنند که شستن متوالی دست‌ها، روش موثرتری برای پیشگیری از ابتلا به ویروس است.

حتی کودکان هم از دید پهپادها پنهان نیستند و پهپادها به آنها نیز هشدار می‌دهند. افرادی که از ماسک استفاده نمی‌کنند، از نگاه تیزبین پهپادهای نظارتی پنهان نخواهند بود.


در ادامه بخوانید:

فهرست نوشتارهای مرتبط با پهپادها و ربات‌های پرنده

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید