یک دانشجوی دانشگاه امیرکبیر موفق به طراحی پرنده بدون سرنشین خود پایدار برای امداد و نجات با قابلیت حمل ۳۰ کیلو گرم بار، شد.

 طراحی پرنده بدون سرنشین ویژه امداد و نجات

حسین گودرزی - طراح «پرنده بدون سرنشین عمود پرواز» در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این عمود پرواز برای امداد و نجات است و می تواند با دوربینی که به آن نصب شده محل آسیب دیده را رصد کند.

وی با بیان اینکه این پرنده می تواند محموله های امدادی برای امداد و نجات را در نقاط صعب العبور و شرایط بد آب و هوایی «طوفانی، بارانی» پیاده سازی کند، اظهار داشت: یکی از مشخصه های پرنده بدون سرنشین این است که نسبت به پرنده های دیگر ارتفاع بیشتری می گیرد و می تواند ۵تا ۶ هزار متر از سطح زمین بالاتر رود تا به مقصد برسد.  

دانشجوی دکترای هوافضا در دانشگاه امیرکبیر با اشاره به مهمترین مزیت پرنده بدون سرنشین گفت: این پرنده می تواند تا حداکثر ۳۰ کیلوگرم را در بدترین شرایط حمل کند. همچنین هزینه تولید، نگهداری و تعمیر آن پایین است.

گودرزی با بیان اینکه سرعت این پرنده بستگی به میزان بار آن دارد، اظهار داشت: سرعتی که برای پرنده بدون سرنشین برآورد شده، یک تا پنجاه متر بر ثانیه است و هرچه میزان بار آن بیشتر باشد به مراتب از سرعت آن کاسته می شود.

به گفته وی، از دیگر ویژگی های این پرنده می توان به پایداری دینامیکی و خوش دستی آن در پرواز اشاره کرد.

گودرزی با بیان اینکه اکنون نمونه اولیه و آزمایشی پرنده را ساخته ایم، عنوان کرد: این پرنده ضد آب با محفظه هایی خاص طراحی شده، به همین دلیل در صورت سقوط در آب به هیچ عنوان غرق نمی شود و روی آب باقی می ماند.

وی با بیان اینکه از پرنده بدون سرنشین می توان در مواقع اضطراری ویژه هلال احمر استفاده کرد، گفت: پرنده از راه دور توسط یک مانیتور کنترل می شود و توسط کاربر قابل هدایت به سمت مقصد است.

به گزارش مهر، این طرح در سومین رویداد عمومی ایده بازار دانشگاه امیرکبیر رتبه دوم را کسب کرد.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
  • حسن امیرشهر  |  10 آذر ماه 1395
    سلام میشه لطفا قیمت آنرا نیز بگویید
    و اینکه چطور سرعت آنرا زیاد کرده اید؟
    مرسی
فرستادن دیدگاه جدید