رییس پژوهشگاه هوافضا از آغاز طراحی هواپیماهای آمبولانس، دو زیست و پهپادها در این پژوهشگاه خبر داد.

دکتر فتح الله امی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به مغفول ماندن طرح های هوایی و تعطیلی بخش هوایی پژوهشگاه هوافضا طی سال های گذشته، سعی کردیم این بخش را مجددا احیا کنیم و در همین راستا پروژه های هوایی خوبی گرفته ایم.

وی طراحی و ساخت هواپیماهای آمبولانس به منظور تسهیل و تسریع در امر امدادرسانی را یکی از برنامه های پژوهشگاه هوافضا برشمرد و گفت: ترافیک سنگین خیابان ها و جاده ها در بسیاری مواقع و به ویژه هنگام حوادث و سوانح، اختلال زیادی در روند امدادرسانی ایجاد می کند و استفاده از وسایل حمل و نقل هوایی که ویژه این کار طراحی شده باشند تاثیر بسیار زیادی در سرعت بخشی به ماموریت های اورژانسی خواهد داشت.

امی ادامه داد: طراحی و ساخت هواپیماهای دو زیستی که قابلیت نشستن بر روی مناطق خشکی و آب را دارا هستند نیز در دستور کار پژوهشگاه هوافضا قرار گرفته است.

وی طراحی و ساخت پهپادها را از موضوعات مورد توجه پژوهشگاه هوافضا عنوان کرد و گفت: از این پهپادها می توان در زمینه های حفاظت از محیط زیست، مرزبانی، گشت های دریایی، اطفای حریق و ماموریت های امداد و نجات استفاده کرد.

رییس پژوهشگاه هوافضا به سابقه موفق فعالیت های تحقیقاتی دانشگاه ها در طراحی پهپاد و هواپیما اشاره کرد و گفت: پژوهشگاه در اجرای طرح های پژوهشی در نقش مدیریتی وارد عمل می شود و برای استفاده از تجربیات موفق محققان دانشگاهی، پروژه ها را به صورت کنسرسیومی و با همکاری دانشگاه ها به انجام خواهد رساند.

امی پیشتر نیز از آغاز طراحی هواپیمای 6نفره برای استفاده در حمل و نقل هوایی بین شهری در پژوهشگاه هوافضا خبر داد و پیش بینی کرد طراحی این تاکسی هوایی' Air Taxi' در کمتر از دو سال آینده به پایان برسد.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید