کمرنگ‌ شدن اطلاع‌رسانی فعالیت‌های فضایی به دلیل جهت‌دار شدن فعالیت‌های حوزه هوافضا

رئیس مرکز ملی فضایی ایران با بیان اینکه در سال‌های اخیر  فعالیت‌ها در حوزه هوافضا عمیق‌تر شده است، گفت: اخیرا شنیده می‌شود که فعالیت‌های فضایی کاهش یافته یا کمرنگ شده است، در حالیکه این فعالیت‌ها به صورت جدی ادامه دارد. وی تصریح کرد: ترجیح می‌دهیم پس از به نتیجه رسیدن طرح‌ها در این حوزه‌ها اقدام به انتشار موضوع کنیم.

تاریخ ویرایش: 20 مرداد ماه 1395

رئیس مرکز ملی فضایی معاونت علمی و فناوری گفت: فعالیت‌های فضایی به دلیل محرمانه و جهت‌دار شدن کمتر اطلاع رسانی می شود.

به گزارش مهر، منوچهر منطقی با بیان اینکه در سال‌های اخیر  فعالیت‌ها در حوزه هوافضا عمیق‌تر شده است، گفت: اخیرا شنیده می‌شود که فعالیت‌های فضایی کاهش یافته یا کمرنگ شده است، در حالیکه این فعالیت‌ها به صورت جدی ادامه دارد.

منوچهر منطقی، رئیس مرکز ملی فضایی ایران

وی افزود: تنها اتفاقی که افتاده، کمتر شدن اطلاع رسانی‌ها در این زمینه است که دلیل اصلی این موضوع، محرمانه، جهت‌دار و هدف دار شدن فعالیت‌های حوزه هوا و فضا و نیز بعضی از حساسیت‌های بین المللی بوده است؛ این موضوع بیشتر در حوزه پرتابگر ماهواره ها دیده می شود.

وی تصریح کرد: ترجیح می‌دهیم پس از به نتیجه رسیدن طرح‌ها در این حوزه‌ها اقدام به انتشار موضوع کنیم.

رئیس مرکز ملی فضایی ایران بیان کرد: در اقدامات فعلی سعی کرده ایم طیف وسیعی از کاربردهای ماهواره را با به کارگیری نتایج عملی و استفاده از فضا آشنا کنیم. سیاست ما بر این است تا زمانیکه به نتیجه نرسیم آن موضوع را اطلاع رسانی نکنیم.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید