مراحل تبدیل شدن به فضانورد ناسا

فضانورد شدن ناسا فرآیندی سخت و رقابتی است که به مهارت‌های استثنایی، آمادگی جسمانی و فداکاری نیاز دارد.

تاریخ ویرایش: 7 فروردین ماه 1403

فضانورد شدن ناسا فرآیندی سخت و رقابتی است که به مهارت‌های استثنایی، آمادگی جسمانی و فداکاری نیاز دارد.

در اینجا به تفصیل مراحل مربوط به تبدیل رویای اکتشاف فضایی به واقعیت آمده است:

تحصیلات و تجربه

مدرک کارشناسی در رشته‌های مهندسی، علوم زیستی، علوم فیزیکی، علوم کامپیوتر یا ریاضیات دریافت کنید. مدارک بالاتر نیز مطلوب است. کسب دست‌کم سه سال تجربه حرفه‌ای یا 1000 ساعت زمان فرماندهی خلبان در هواپیماهای جت.

مراحل تبدیل شدن به فضانورد ناسا

در این رابطه بخوانید: چگونه می‌توان فضانورد شد؟

درخواست پذیرش

در طول فرآیند انتخاب و گزینش فضانورد ناسا که معمولاً هر چهار سال یک بار باز می‌شود، درخواست دهید. رزومه، ریز نمرات و مراجع خود را از طریق سامانه درخواست آنلاین ارسال کنید.

غربالگری اولیه

ناسا درخواست‌های پذیرش را بررسی می‌کند تا اطمینان حاصل کند که نامزدها شرایط اولیه را دارند و مصاحبه‌های اولیه را برای ارزیابی انگیزه، مهارت‌های ارتباطی و تناسب کلی نامزدها برای برنامه فضانوردی انجام می‌دهد.

مراحل تبدیل شدن به فضانورد ناسا

همچنین بخوانید: آیا زنان برای فضانوردی مناسب‌تر هستند؟

ارزیابی‌های فیزیکی و روان‌شناختی

متقاضیان موفق تحت غربالگری‌های پزشکی کامل قرار می‌گیرند تا اطمینان حاصل شود که الزامات فیزیکی را برآورده می‌کنند و همچنین ارزیابی‌های روان‌شناختی برای ارزیابی انعطاف‌پذیری ذهنی و سازگاری آنها انجام می‌شود.

مراحل تبدیل شدن به فضانورد ناسا

مصاحبه‌های نهایی و گزینش

داوطلبانی که ارزیابی‌های اولیه را پشت سر می‌گذارند برای مصاحبه نهایی در مرکز فضایی جانسون ناسا در هیوستون دعوت می‌شوند. هیئت انتخاب فضانوردان واجد شرایط‌ترین نامزدها را انتخاب می‌کند که دعوتنامه رسمی برای پیوستن به سپاه فضانوردان ناسا دریافت می‌کنند.

آموزش کاندیدای فضانوردی

نامزدهای جدید فضانورد تقریباً دو سال آموزش اولیه از جمله راهپیمایی فضایی، روباتیک، سیستم های فضاپیما و آموزش بقا را پشت سر می گذارند. آنها همچنین آموزش کامل بقا در آب را دریافت می‌کنند.

آموزش کاندیدای فضانوردی

تخصص و تکالیف ماموریت

پس از تکمیل آموزش های اولیه، فضانوردان به یک نقش خاص مانند خلبان، متخصص مأموریت یا مهندس پرواز اختصاص داده می شوند. آنها ممکن است بر اساس تخصص و تجربه خود برای ماموریت‌های خاص انتخاب شوند.

آموزش کاندیدای فضانوردی

مسیر تبدیل شدن به فضانورد ناسا چالش‌برانگیز و انتخابی است، اما این فرصت را برای کمک به اکتشاف بشر در فضا و پیشبرد درک علمی فراهم می‌کند.

در ادامه بخوانید: سخنرانی تد: تجربیات منحصربه‌فرد فضانورد ناسا (+تماشا)

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید