نخستین مأموریت آزمایشی فضاپیمای «دراگون سرنشین‌دار» تا یک ماه دیگر

ناسا در ماه نوامبر سال گذشته اعلام کرد انتظار می‌رود نخستین پرواز «باسرنشین» فضاپیمای «دراگون سرنشین‌دار» در ماه ژوئن سال 2019 میلادی انجام پذیرد. با وجود این به گفته مدیرعامل اسپیس‌ایکس، قرار است نخستین ماموریت «بی‌سرنشین» این فضاپیما حدود یک ماه دیگر انجام شود.

حضور دو فضانورد آمریکایی در مسکو برای اعزام به ایستگاه فضایی بین‌المللی

فضانوردان ناسا نیکلاس هیگ و کریستینا کخ که قرار است در روز اول مارس به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام شوند طی چند روز آینده از آمریکا به روسیه خواهند آمد تا برای سفر آماده شوند.

چهارمین کنفرانس ملی انجمن پیشرانش هوافضای ایران؛ اسفند 1397

چهارمین کنفرانس ملی انجمن پیشرانش هوافضای ایران به همت پژوهشگاه هوافضا و سازمان صنایع هوافضا در تاریخ 8 تا 9 اسفند 1397 برگزار می‌گردد.

نمایشگاه آرمیا 2019 روسیه؛ نمایشگاه جامع هوافضا و فناوری و صنعت دفاعی روسیه

نمایشگاه آرمیا 2019؛ نمایشگاه جامع هوافضا و فناوری و صنعت دفاعی روسیه و بزرگترین تجمع شرکتهای دانش بنیان و فناور کشور روسیه در تاریخ 4 تا 9 تیرماه 98 برگزار خواهد شد.

نمایشگاه هوافضا و هوایی هند (ایرو ایندیا 2019)

بزرگترین نمایشگاه هوافضا و ایرشوی شبه قاره هند موسوم به ایرو ایندیا (Aero India) در تاریخ 20 تا 24 فوریه 2019 (1 تا 5 اسفند 97) در بنگلور هند برگزار می گردد.

همایش ملی فناوری فضایی و کاربردهای آن؛ دانشگاه علم و صنعت؛ بهمن 1397

«همایش ملی فناوری فضایی و کاربردهای آن» به‌همت دانشگاه علم و صنعت در سطح ملی و در روزهای 8 تا 10 بهمن‌ماه سال 1397 در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار خواهد شد.

تاکسی پرنده «ولوکوپتر» این بار در آسمان سنگاپور (+تصاویر)

شرکت «ولوکوپتر» اعلام کرد که در نیمه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی، تاکسی هوایی خودران خود را در شهر آزمایش خواهد کرد.

رقابت روسیه و آمریکا برای فرستادن فضانورد اماراتی به فضا

طبق برنامه اعلام شده تا پایان سال 2018 - فرآیند نهایی انتخاب - چهار نامزد به عنوان نخستین گروه فضانوردان اماراتی انتخاب می‌شوند و آموزش ابتدایی آغاز می‌شود که شامل یک ساله می‌شود و شامل یادگیری پایه‌ای رشته هایی مانند مهندسی فضایی و تحقیقات علمی است.

روسیه اینترنت ماهواره ای پرسرعت به جهان ارایه می دهد

سازمان فضایی فدرال روسیه «روس کاسموس» قصد دارد از پروژه سیستم پوشش اینترنت پرسرعت در کره زمین رونمایی کند.

کپسول فضایی «اوریون» ناسا بیش از 100 قطعه چاپ سه‌بعدی خواهد داشت

بیش از 100 قطعه از کپسول فضایی سرنشین دار اوریون ناسا از فناوری چاپ سه‌بعدی بهره خواهند گرفت که توانایی رویارویی با چالش‌های اعماق فضا را خواهند داشت.

تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری