پرتاب موفقیت‌آمیز پیشرفته‌ترین راکت فضایی حامل چین به فضا

کارشناسان فضایی چین روز شنبه پیشرفته‌ترین و اولین راکت مدل «لانگ مارچ 7» را که گفته می شود فصل نوینی در ماموریت‌های فضایی این کشور گشوده است، با موفقیت به فضا پرتاب کردند. راکت لانگ مارچ از نسل جدید راکت های حامل به حساب می آید و برای نخستین بار در این پرتاب از مرکز ماهواره های جدید «ونچانگ» در این استان استفاده شده است.

تاریخ ویرایش: 6 تیر ماه 1395

کارشناسان فضایی چین روز شنبه پیشرفته ترین و اولین راکت مدل «لانگ مارچ 7» را که گفته می شود فصل نوینی در ماموریت‌های فضایی این کشور گشوده است، با موفقیت به فضا پرتاب کردند.

به گزارش ایرنا، از چند روز پیش شماری از دانشمندان و کارشناسان در استان «های نن» در جنوبی ترین نقطه چین گرد هم آمده بودند تا بر این ماموریت فضایی نظارت کنند.

راکت فضایی لانگ مارچ 7 چین

راکت لانگ مارچ از نسل جدید راکت های حامل به حساب می آید و برای نخستین بار در این پرتاب از مرکز ماهواره های جدید «ونچانگ» در این استان استفاده شده است.

بر اساس گزارش تلویزیون مرکزی چین اتوبوس فضایی «یوان جونگ 1 ای» چین نیز که نوعی شاتل فضایی است به همراه راکت در مدار تعیین شده زمین قرار گرفت.

این راکت و شاتل فضایی می تواند ماهواره های چند منظوره و چند کاره را در یک ماموریت به فضا بفرستد و ماهواره های مذکور می توانند از سامانه های موتوری خودکار خود برای چرخیدن در مدار زمین استفاده کنند.

راکت فضایی لانگ مارچ 7 چین

چین اعلام کرده است که با پرتاب این راکت فصل جدیدی از برنامه های فضایی مرتبط با ایجاد آزمایشگاه فضایی این کشور آغاز شده است.

این دویست و سی‌امین بار است که چین از راکت های خانواده لانگ مارچ پرتابی را انجام می دهد و اولین بار است که از نوع شماره هفت آن راهی فضا می شود.

این راکت از سوخت مایع استفاده می کند و برای نخستین بار نیز از یک مرکز پرتاب ماهواره ای جدید پرتاب شده است و ساخت آکادمی علوم و فن آوری های وسایل فضایی این کشور است.

راکت 53 ممیز یک متر طول دارد و به شش موتور 120 تنی مجهز است و می تواند 13 و نیم تن بار را به مدار زمین پرتاب کرده و پنج و نیم تن را در مدار چرخشی خورشید پرتاب کند.

با این حساب راکت لانگ مارچ 7 با 597 تن وزن پیشرفته ترین راکت فضایی حامل چین محسوب می شود. تا قبل از این قوی ترین راکت این کشور «لانگ مارچ 2 اف» بود.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید