رونمایی از هواپیمای مسافربری مافوق صوت XB-1 (+تصاویر)

اگرچه هواپیمای XB-1 به طور قابل ملاحظه‌ای کوچک‌تر از هواپیماهای تولیدی است، اما استخوان‌بندی مشخص مقامات کارخانه Boom اعلام کرده‌اند که طراحی این هواپیما براساس درس‌های آموخته شده از ساخت و عملیاتی کردن کنکورد مشترک انگلیس و فرانسه است.

تاریخ ویرایش: 1 آذر ماه 1395

به تازگی خبرهای خوبی برای آنهایی که هنوز چشم به روزهای طلایی «کنکورد» دارند، مخابره شده است مبنی بر آن که فناوری هواپیمایی استارتاپ Boom، هواپیمای مسافربری مافوق صوت XB-1 را رونمایی کرد.

رونمایی از هواپیمای مسافربری مافوق صوت XB-1 (+تصاویر)

به گزارش آنا به نقل از گیزمگ، حدود یک سوم نمونه خطوط مسافربری این شرکت تولید هواپیما که به Baby Boom معروف است، برای آزمایش فناوری‌های پروازهای تجاری مافوق صوت قرن 21 طراحی شده‌اند.

این هواپیما چند روز گذشته در کارخانه Hangar 14 در فرودگاه 100ساله دنور، کلورادو و در حضور جمعی از مسئولان و مدیران اجرایی خطوط هوایی و هوافضا و رسانه‌های خبری به معرض نمایش قرار گرفت.

اگرچه هواپیمای XB-1 به طور قابل ملاحظه‌ای کوچک‌تر از هواپیماهای تولیدی است، اما استخوان‌بندی مشخص و مشابهی دارد که با بال‌های مایل دلتا شکل، در بدنه هواپیما ترکیب شده است.

رونمایی از هواپیمای مسافربری مافوق صوت XB-1 (+تصاویر)

هواپیمای XB-1 از سه موتور جنرال الکتریک J85-21 فاقد سیستم پس‌سوز، به همراه مجرای مکش و خروجی اختصاصی، الکترونیک هواپیمایی Honeywell و مواد کامپوزیت کربنی تشکیل شده است.


مقامات کارخانه Boom اعلام کرده‌اند که طراحی این هواپیما براساس درس‌های آموخته شده از ساخت و عملیاتی کردن کنکورد مشترک انگلیس و فرانسه است. گروه طراح هواپیمای XB-1 را مهندسان باتجربه‌ای از ناسا، بوئینگ و اسپیس‌ایکس تشکیل داده‌اند.

رونمایی از هواپیمای مسافربری مافوق صوت XB-1 (+تصاویر)

مقامات Boom معتقدند که به لطف عدم نیاز به موتور مجهز به سیستم پس‌سوز، XB-1 بسیار کارآمدتر از کنکورد خواهد بود و با سرعت کروز 2355 کیلومتر بر ساعت، 10 درصد سریع‌تر و 2/6 برابر سریع‌تر از خطوط هوایی مادون صوت معمولی پرواز می‌کند.

این نمونه که برای حمل دو خدمه به اضافه یک مهندس تست پرواز طراحی شده است، طول بالی حدود پنج متر و وزن پرشی معادل 6100 کیلوگرم و بردی بیش از 1852 کیلومتر دارد. در مقابل، هواپیمای مسافربری تولید شرکت Boom طول بالی 18 متری دارد و علاوه بر حمل بیش از شش نفر خدمه، امکان حمل بیش از 55 مسافر را نیز دارد و در برد 16 هزار و 700 کیلومتری پرواز می‌کند.

زمان اولین پرواز XB-1 اواخر سال آینده تعیین شده است که به همراه آن پروازهای مادون صوت در شرق فرودگاه دنور پرواز می‌کنند و تست‌های مافوق صوت نیز در نزدیکی پایگاه نیروی هوایی «ادواردز»، کالیفرنیا انجام خواهد شد.

مترجم: ندا اظهری/آنا

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید