بهره‌گیری از پهپادها برای بررسی متروی توکیو

این ربات‌های پرنده که وزن هر کدام به ۱.۱۵ کیلوگرم می‌رسد، در یک کره پلاستیکی قرار گرفته‌اند تا هنگام حرکت در دخمه‌های پر پیچ و خم مترو، از آنها در برابر هر گونه برآمدگی و یا ضربه محافظت شود.

تاریخ ویرایش: 12 اسفند ماه 1398

متروی توکیو در طرح جدیدی، پهپادها را برای بررسی و یافتن آسیب‌های احتمالی به کار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا وبه نقل از دیلی‌میل، پهپادهای قابل کنترل از راه دور، به کارگران کمک می‌کنند تا به بررسی متروی توکیو بپردازند.

بهره‌گیری از پهپادها برای بررسی متروی توکیو

این پهپادها که وزن هر کدام به ۱.۱۵ کیلوگرم می‌رسد، در یک کره پلاستیکی قرار گرفته‌اند تا هنگام حرکت در دخمه‌های پر پیچ و خم مترو، از آنها در برابر هر گونه برآمدگی و یا ضربه محافظت شود.

دوربین‌هایی که روی این پهپادها تعبیه شده‌اند، به اپراتورها امکان می‌دهند تا به قسمت‌هایی از تونل دست پیدا کنند که دسترسی به آنها دشوار است و به دنبال نشانه‌های آسیب بگردند.

بهره‌گیری از پهپادها برای بررسی متروی توکیو

روش‌های کنونی بررسی، به انسان‌ها نیاز دارند تا با استفاده از چراغ‌قوه، به دنبال نشانه‌های آسیب بگردند و سپس برای دستیابی به آنها، از وسایل نقلیه و پلتفرم‌های خاصی استفاده کنند.

این پهپادها، کوچک هستند و می‌توان به سادگی از آنها استفاده کرد. بررسی با این پهپادها، زمان‌بر نیست و به پلتفرم‌ها و داربست‌های پرهزینه نیازی ندارد.

این پهپادها می‌توانند برای جستجوی نشانه‌های آسیب، بیشتر از انسان به دیوارها نزدیک‌ شوند. هدف از به کارگیری پهپاد متروی توکیو که نخستین بار در ششم فوریه ارائه شد، افزایش ایمنی مترو است. این پهپادها می‌توانند تا پنج دقیقه به صورت پیوسته و در ارتفاع ۵۰ متری پرواز کنند.

در برنامه آزمایشی این پهپادها، یک اپراتور، پهپادی را در یک تونل به پرواز درآورد و با کمک دوربین‌های آنبرد، به ثبت تصاویری از سقف تونل و دریچه‌ها پرداخت.

برنامه‌های بسیاری وجود دارند تا این پهپادها در آینده بدون کمک انسان به بررسی و جستجو بپردازند.

همچنین بخوانید: فهرست نوشتارهای مرتبط با پهپادها و ربات‌های پرنده

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید