نخستین دوره مسابقات ملی کن ست ایران

پس از تلاش چند ماهه‌ی کارشناسان جوان پژوهشگاه هوافضا، مقدمات برگزاری اولین دوره از مسابقات کن‌ست در کشور مهیا شده و این دوره از مسابقات آبان ماه ۱۳۹۰ با حضور علاقمندان به حوزه‌های مهندسی هوافضا و مکاترونیک برگزار خواهد شد.

تاریخ ویرایش: 14 خرداد ماه 1390

پس از تلاش چند ماهه‌ی کارشناسان جوان پژوهشگاه هوافضا، مقدمات برگزاری اولین دوره از مسابقات کن‌ست در کشور مهیا شده و این دوره از مسابقات آبان ماه ۱۳۹۰ با حضور علاقمندان به حوزه‌های مهندسی هوافضا و مکاترونیک برگزار خواهد شد. این مسابقات آوردگاهیست برای حضور دانشجویانی که علاوه بر فعالیت‌های نظری دانشگاهی به امور تحقیقاتی و فعالیت‌های عملی و کاربردی نیز گوشه‌ی چشمی دارند. امید است که این مسابقات به پیشرفت کشورشان در حوزه‌ی فضایی کمک شایانی بکند.

برگزارکننده: پژوهشگاه هوافضا
آغاز ثبت‌نام: 23 فروردین 1390
زمان برگزاری: آبان 1390
نشانی دبیرخانه‌ی مسابقات: تهران- شهرك قدس- خيابان ايران‌زمين- خيابان مهستان- خيابان هوافضا-پژوهشگاه هوافضا
تلفن: 88366030
نشانی اینترنتی مسابقات: (www.ari.ac.ir/icc)
پوستر مسابقات:

نخستین دوره مسابقات ملی کن ست ایران

پی‌نوشت:
کن ست چیست؟

واژه‌ی کَن سَت از واژه‌های کن (can) به معنای قوطی و ست (sat) که مخفف واژه‌ی (satellite) به معنای ماهواره است، ساخته شده است. کن ست را می‌توان با وسایلی همچون راکت و بالن از ارتفاعات مختلف رها کرد تا ماموریت مورد نظرش را انجام دهد. افزون بر آن، سامانه‌های فرود متفاوتی می‌تواند برای کن‌ست استفاده شود که شاخص‌ترین آن‌ها چتر (Parachute) است. کن‌ست‌ها در دو کلاس استاندارد (که ابعاد آن در حد قوطی نوشابه است) و آزاد (که حجم آن به یک لیتر محدود می‌شود) طراحی و ساخته می‌شوند.
کن‌ست یک سامانه‌ی بسیار ساده‌ای مکاترونیکی است که به عنوان زیرمجموعه‌ای از دانش رباتیک فضایی مطرح می‌شود. نام این سامانه بر پایه‌ی استاندارد ساخت آن هم‌ارز ماهواره‌ای که در ابعاد قوطی نوشابه است، برگزیده شده است. این سامانه یک فرصت آموزشی برای دانش‌آموزان که علاقمند به طراحی و ساخت ماهواره‌ای می‌باشند، فراهم می‌کند. یک کن ست باید شامل همه‌ی بخش‌های اساسی یک ماهواره از جمله زیرسیستم‌های توان، مدیریت داده و فرمان و مخابرات باشد تا بتواند بصورت مستقل عمل نماید.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید
صفحه اینستاگرام پورتال هوافضای ایران (ایران هوافضا)
کانال تلگرام پورتال هوافضای ایران (ایران هوافضا)
کتاب پرواز، تاریخ کامل هوانوردی
کتاب دانستنی های علم پرواز - علیرضا علی حسینی - دیجی کالا
مرجع کامل سنسور ها، ابزار دقیق و سیستم های اندازه گیری
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیکشنری هوانوردی و هوافضا چکاوک
فهرست کانال‌ها و گروه‌های هوافضا و هوانوردی ایران در تلگرام
دیوار هوافضا
انجام پروژه متلب