فراخوان تدوین طرح ملی ناوبری هوایی کشور


ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی
به منظور تدوین برنامه جامع و بلند مدت کشور متناسب و همگام با روند جهانی هوانوردی و سیاست‌های دفتر منطقه‌ای خاورمیانه، با اعلام فراخوان جهت تدوین «طرح ملی ناوبری هوایی کشور»، از پژوهشگران، متخصصان و فعالان این حوزه برای ارائه طرح پیشنهادی دعوت به همکاری می‌نماید. برای آگاهی بیشتر به تارنمای این ستاد به نشانی iatdh.isti.ir مراجعه فرمایید.

تاریخ ویرایش: 22 شهریور ماه 1393

به گزارش مرکز روابط عمومی و پایگاه اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی، معاونت علمی به منظور تدوین برنامه جامع و بلند مدت کشور متناسب و همگام با روند جهانی هوانوردی و سیاست های دفتر منطقه ای خاورمیانه (ضمن رعایت حاکمیت ملی)، با اعلام فراخوان جهت تدوین «طرح ملی ناوبری هوایی کشور»، از کلیه پژوهشگران، متخصصان و فعالان این حوزه جهت ارائه طرح پیشنهادی دعوت همکاری به عمل آورد.

بنابراین گزارش، از جمله محورهای این طرح می توان به حوزه های برنامه ریزی، تشریح برنامه ناوبری هوایی جهانی و مسئولیت مناطق و کشورها، تشریح وضع موجود کشور و تشریح برنامه دفتر منطقه ای ایکائو و الزامات کشورهای عضو اشاره کرد.

همچنین تعیین زیر بخش‎های مشمول طرح در صنعت حمل ونقل هوایی کشور، تدوین نقشه راه بیست سال آینده کشور و تشریح امکانات و فرصت ها جهت پیاده سازی برنامه از دیگر محورهای تعیین شده در طرح ملی ناوبری هوایی کشور است.

بخش حاکمیت - سازمان هواپیمایی کشوری، ارائه دهنده سرویس ناوبری هوایی شرکت فرودگاههای کشور و استفاده کنندگان از فضای پروازی، شامل شرکتهای هواپیمایی زیربخشهای مشمول این طرح در صنعت حمل و نقل هوایی کشور هستند.

همچنین سازندگان وسایل پرنده، سامانه ها و تجهیزات مربوطه و تجهیزات زمینی ارائه سرویس ناوبری هوایی و نرم افزارهای مرتبط از دیگر زیربخشهای مشمول این طرح در صنعت حمل و نقل هوایی کشور به شمار می روند.

در راستای نیل به اهداف یاد شده ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نظر دارد جهت تدوین طرح ملی ناوبری هوایی کشور،از کلیه پژوهشگران، متخصصان و فعالان این حوزه جهت ارائه طرح پیشنهادی دعوت به عمل آورد.

علاقه‎مندان می‎توانند از زمان اعلام فراخوان به مدت دو هفته، طرح های پیشنهادی خود را در محورهای اشاره شده فوق و در قالب فرم پیوست تکمیل و جهت بررسی به آدرس الکترونیکی ستاد هوایی و هوانوردی، IATDH@isti.ir ارسال کند.

همچنین دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت فایل قالب پژوهشی، از طریق مراجعه به آدرس سایت ستاد هوایی و هوانوردی IATDH.isti.ir ، بخش فراخوان امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید