گزارش تصویری از هواپیماهایی با پیکربندی عجیب

همواره ایده‌پردازی در زمینه شکل ظاهری یک هواپیما از اهداف شرکت‌های هواپیماسازی بوده است، هواپیماها با پیکربندی ویژه از جمله مواردی است که توجه بسیاری را در جهان به خود معطوف کرده است.

دومین دوره مسابقات ملی کن ست ایران

با توجه به تجربه موفق برگزاری اولین دوره مسابقات کن ست ایران در سطح ملی، پژوهشگاه هوافضا تصمیم به برگزاری دور دوم مسابقات در سطح بین‌المللی و با کیفیتی بهتر گرفت. این دوره از مسابقات شهریور ماه ۱۳۹۱ برگزار خواهد شد.

آزمایشگاه آیرودینامیک دانشکده هوافضا، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی

پایه‌گذاری آزمايشگاه آموزشي-پژوهشی تونل باد از جمله فعاليت­‌هاي انجام شده در گروه آيروديناميک دانشکده مهندسی هوافضا، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی مي­‌باشد.

آزمایشگاه تحقیقاتی احتراق و پیشرانش دانشکده هوافضا، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی

آزمايشگاه احتراق و پيشرانش در سال ۱۳۸۶ فعاليت خود را با هدف طراحي، ساخت، شبيه­‌سازي و تحليل تجربي سيستم­‌هاي احتراقي و پيشرانشي جديد و توليد نرم‌افزار­هاي مورد نياز در اين خصوص آغاز نمود.

آزمایشگاه هدایت، کنترل و سیستم‎های دینامیکی دانشکده هوافضا دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی

آزمایشگاه تحقيقاتي هدایت، کنترل و سیستم‎های دینامیکی در سال ۱۳۹۰ در جهت تأمین دانش فنی طراحی و تحلیل و تست سیستم­‌های دینامیکی که با صنعت مربوطه در تعامل است پایه‌گذاری شد.

انجمن علمی حمل و نقل هوایی

این انجمن با حضور جمعی از اساتید دانشگاه، مدیران، نخبگان و کارشناسان خبره صنعت حمل و نقل هوایی کشور پس از تصویب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اسفندماه سال 1388 به ثبت رسید.

زمان پرتاب كاوشگر۵ با میمون به فضا

 

رییس سازمان فضایی ایران از پرتاب كاوشگر۵ حامل موجود زنده (میمون) به فضا در نیمه نخست سال جاری خبرداد. حمید فاضلی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: پرتاب موجود زنده به فضا در حقیقت مقدمه‌ای خواهد بود جمهوری اسلامی ایران بتواند یك فضانورد ایرانی را تا پیش از سال ۱۴۰۰ به فضا بفرستد. وی اظهار کرد: پرتاب ماهواره فجر كه در سال گذشته به تعویق افتاد، امسال انجام خواهد شد.

عمود پرواز "آسپری" در خدمت غیر نظامی‌ها

شرکت آگوستا وستلند پرنده‌ای با نام AW609 را توسعه داده که می‌تواند در زمینه‌های شخصی، تجاری و دولتی روانه بازار شود. ساخت AW609 از سال 1996 آغاز شد و سرانجام پس از چند بار تغییر نام در نمایشگاه هوایی پاریس در سال 2011 این پرنده با نام AW609 (که مخفف نام دو شرکت آگوستا و وستلند است) در معرض نمایش قرار گرفت.
این پرنده که توانایی فرود عمودی و افقی را داراست و بیشتر توانایی‌های یک بالگرد را نیز دارد، از دو موتور توربوشفت شرکت پرت اند ویتنی که هریک نیروی جلوبرندگی 1940 اسب بخار را تولید می‌کنند بهره می‌برد و می‌تواند تا برد 700 مایل دریایی پرواز کند. منبع: هیتنا

شناخته‌شده‌ترین پهپادهای نظامی

هواپیماهای بی‌سرنشین به‌خاطر پرواز طولانی و بی‌سروصدا در ارتفاع بالا استفاده‌های زیادی یافته‌اند. با پیشرفته‌ترین هواپیماهای بی‌سرنشین که هم‌اکنون یا (در آینده نزدیک) عملیاتی شده‌اند، آشنا شوید.

طراحي موشك‌هاي بالستيك و سيستم‌هاي حامل ماهواره

نویسندگان: اسماعيل اسماعيلي طاهري
شمار صفحات: 306
ناشر: ناقوس (چاپ نخست 1388)
قطع: وزیری

تخصيص قابليت اطمينان

نویسندگان: دكتر مهدي كرباسيان، مهندس محمدمهدي قوچاني
شمار صفحات: 144
ناشر: ناقوس (چاپ نخست 1390)
قطع: وزیری

مهندسي فرودگاه

نویسندگان: حامد نیرومند
شمار صفحات: 80
ناشر: ناقوس (چاپ نخست 1389)
قطع: وزیری

جو زمين و اثرات آن بر امواج الكترومغناطيس

نویسندگان: دكتر اصغر ابراهيمي، مهندس نسيم محمديان، مهندس عاطفه سهرابي، مهندس شاپور كرامت
شمار صفحات: 184
ناشر: ناقوس (چاپ نخست 1390)
قطع: وزیری

سیستم‌های سوخت‌رسانی هواپیما

نویسندگان: فرشید بزمی، مهدی ثقفی
شمار صفحات: 152
ناشر: چرتکه (چاپ نخست 1390)
قطع: وزیری

پاک‌ترین هواپیمای جهان وارد خطوط هوایی شد

زیستی‌ترین هواپیمای جهان که از فیبرهای کربنی ساخته شده است سرانجام پس از سه سال تاخیر رسماً وارد خطوط هوایی دنیا شد.
شرکت هواپیمایی Nippon Airways که 55 فروند هواپیمای مسافری B787 Dreamliner محصول شرکت بوئینگ را سفارش داده است رسماً این هواپیما را وارد خطوط هوایی خود کرد تا به این ترتیب، این هواپیمای آینده پس از 7 سال کار فعالیت خود را آغاز کند.
این هواپیما که می‌تواند تحولی در تاریخ پروازهای مسافری ایجاد کند، از موتورهای پیشرفته شرکت‌های "رولز رویس" و "جنرال الکتریک" استفاده می‌کند. منبع: هیتنا

یازدهمین کنفرانس انجمن هوافضای ایران

 

دانشکده‌ی مهندسی هوافضای دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری در راستای رشد و ارتقای هوافضای کشور، یازدهمین کنفرانس انجمن هوافضای ایران را به همراه نمایشگاه‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی در تاریخ دوم تا چهارم اسفند ماه ۱۳۹۰ برگزار می‌نماید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به پایگاه اینترنتی کنفرانس به نشانی http://aero2012.ias.ir/2 مراجعه نمایید.

یازدهمین کنفرانس انجمن هوافضای ایران

دانشکده‌ی مهندسی هوافضای دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری در راستای رشد و ارتقای هوافضای کشور، یازدهمین کنفرانس انجمن هوافضای ایران را در اسفند ماه ۱۳۹۰ برگزار می‌نماید.

دانشمند ایرانی، مدير اکتشافات منظومه خورشیدی ناسا

دكتر فيروز نادري، دانشمند ايراني سازمان هوافضای آمريكا، ناسا، به مديريت اکتشافات منظومه خورشیدی مرکز اکتشافات روباتيک ناسا منصوب شد. وي در سمت جديد خود بر تمام ماموريت‌هاي اكتشافي روباتيك در حال اجرا مانند کاسيني در پیرامون زحل و داون، مأموريت اکتشافي سيارک وستا و همچنين ماموريت‌هاي آتي JPL مانند جونو به مقصد مشتري و گريل به مقصد ماه نظارت خواهد کرد.

دومین دوره مسابقات دانش آموزي طراحی و ساخت سامانه هاي هوافضايي دانشگاه صنعتي شريف

دومین دوره مسابقات طراحی و ساخت سامانه‌های هوافضایی در بخش دانش‌آموزی به همت قطب علمی سامانه‌های هوافضایی دانشکده‌ی مهندسی هوافضا دانشگاه صنعتی شریف در مهر ماه ۱۳۹۰ برگزار می شود.

انجمن احتراق ایران

انجمن احتراق ایران یک مجموعه علمی - فرهنگی، غیر‌سیاسی و غیر‌تجاری است. مجوز فعالیت انجمن احتراق ایران در اسفند ماه ۱۳۷۹ در کمیسیون انجمن‌های علمی وزارت علوم‌، تحقیقات فناوری صادر گردید.

انجمن هوافضای ایران

انجمن هوافضای ایران انجمنی است که در زمینه‌های علمی، پژوهشی، تخصصی و فنی هوافضا در موضوعات مهندسی، تعمیر و نگهداری عملیاتی، حقوق، هوانوردی و فضانوردی برای اهداف صلح‌جویانه فعالیت می‌کند.

پرتاب ماهواره‌ی ایرانی رصد

 

ماهواره‌ی ایرانی رصد در روز چهارشنبه 25 خرداد ماه همزمان با سالروز ولادت فرخنده‌ی حضرت علي (ع) با موفقيت به فضا پرتاب شد و در مدار زمين قرار گرفت.
به گزارش ایرنا، رويکرد بنیادین در تعريف و اجراي اين پروژه، دستيابي به يک ماهواره‌ی عملياتي، مبتني بر ظرفيت‌ها و توانایی‌های بومي در حوزه‌ی ماهواره و ماهواره‌بر، با در نظر گرفتن محدوديت‌هاي هزينه و زمان بوده است.

ناسا ماهواره‌ای برای رصد اقیانوس به فضا پرتاب کرد

سازمان فضایی آمریکا، ناسا اعلام کرد: این سازمان روز جمعه ماهواره‌ای برای رصد سطوح نمک در سطح اقیانوس‌های جهان و اندازه‌گیری چگونگی ارتباط تغییرات در شوری آب با شرایط آب و هوایی آینده به فضا پرتاب کرد.
فضاپیمای Aquarius/SAC-D ساعت 7:20 دقیقه صبح (ساعت 14:20 دقیقه به وقت گرینویچ) از پایگاه نیروی هوایی "واندنبرگ" در کالیفرنیا پرتاب شد. هدف از پرتاب این ابزار علمی در حال چرخش این است که در هفت روز از محل قرار گیری خود که در 408 مایلی بالای سطح زمین است از کل اقیانوس باز نقشه‌برداری کند. منبع: هیتنا

رویای من برای ستارگان (کتاب زندگی‌نامه‌ی انوشه انصاری)

نویسنده: انوشه انصاری؛ هومر هیکام
مترجم: احسان اشرفی
ناشر: مترجم
تاریخ چاپ: 1390

انواع سوخت هواپیما (+کد سوخت)

سوخت گفته شده به دلیل دارا بودن خلوص بالا یعنی نداشتن مواد گوگردی و اسیدیته پایین پس از افزایش مواد افزودنی مورد نیاز مستقیما مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی هوافضا


واحد آموزش قطب علمی سامانه های هوافضایی جهت تحقق اهداف کلی قطب علمی در راستای توسعه‌ی آموزش علوم و فنون هوافضایی و توسعه‌ی دانش روز هوافضا در جامعه‌ی صنعتی کشور، اقدام به برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی به کمک اساتید برجسته‌ی داخل کشور نموده است.
برای اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی قطب علمی سامانه های هوافضایی به نشانی www.ceas.ir مراجعه نمایید.

چهارمین دوره‌ مسابقات دانش‌آموزی-دانشجویی هوافضا دانشگاه امیرکبیر

چهارمین دوره‌ مسابقات دانش‌آموزی-دانشجویی هوافضا در آبان و بهمن ۱۳۹۰  دانشکده هوافضا دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود. مسابقات دانش‌آموزی در آبان ماه و مسابقات دانشجویی در بهمن ۱۳۹۰ برگزار خواهد شد.

همکاری بمباردیر و CAE از دبی تا مکزیکوسیتی!

CAE و بمباردیر در مقر پیمان تجارت هوایی اروپا اعلام کردند قصد دارند روابط خود را گسترش دهند. بمباردیر، CAE را برای امتیاز آموزش هواپیمای Challenger 605 در دبی برگزیده است.
به گزارش هیتنا و به نقل از asd نیوز این شرکت ظرفیت‌های آموزش خلبان هواپیمای Challenger 605 و تعمیر و نگهداری آن را نیز در دبی افزایش داده است. امارات متحده عربی همچنین آموزش مربوط به هواپیمای Learjet 45  را در بهار 2012 در تولوکا در نزدیکی مکزیکوسیتی آغاز خواهد کرد. پیش از آغاز امسال نیز آموزش هواپیماهای جت Challenger 300 و  Challenger 604در مرکز آموزش‌های CAE در آمستردام هلند انجام شد.

*

نخستین همايش تخصصي سامانه‌هاي ماهواره‌بر

دانشكده مهندسي هوافضاي دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي با حمايت سازمان صنايع هوافضا در راستاي رشد و ارتقاي فعاليت‌هاي هوافضايي كشور به ويژه در پرتاب ماهواره، اولين همايش تخصصي سامانه‌هاي ماهواره‌بر را در آبان ماه ۱۳۹۰برگزار مي نمايد.

تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری