ماهواره مکعبی آژانس فضایی اروپا آماده‌ی آغاز به کار

این خبر در حالی منتشر شده که این ماهواره مکعبی از تاریخ ۵ اکتبر ماه در ایستگاه فضایی بین المللی تست های تکنولوژی رادیویی جدیدی را به منظور ردیابی هواپیماهای غیرنظامی در مناطق غیر قابل دسترس و همینطور اندازه گیری کیفیت سیگنال های ماهواره ای از راه دور را پشت سر گذاشته بود.

تاریخ ویرایش: 29 مهر ماه 1394

آژانس فضایی اروپا اعلام کرد، ماهواره مکعبی در سلامت کامل بوده و آماده آغاز به کار ماموریت خود است.

به گزارش مهر، آژانس فضایی اروپا اعلام کرد، ماهواره مینیاتوری GomX-۳ در وضعیت خوبی بوده و ماموریت خود را آغاز خواهد کرد. این خبر در حالی منتشر شده که این ماهواره مکعبی از تاریخ ۵ اکتبر ماه در ایستگاه فضایی بین المللی ISS تست های تکنولوژی رادیویی جدیدی را به منظور ردیابی هواپیماهای غیرنظامی در مناطق غیر قابل دسترس و همینطور اندازه گیری کیفیت سیگنال های ماهواره ای از راه دور را پشت سر گذاشته بود.

ماهواره مکعبی آژانس فضایی اروپا آماده‌ی آغاز به کار

جدیدترین مدل ماهواره  GomX در مدت یک سال و توسط کمپانی دانمارکی Gomspace ساخته شده و در تاریخ ۱۹ آگوست از سفینه باری ( Japanese Space Agency's Kounotori ۵ (HTV-۵ به ISS فرستاده شد. از این ایستگاه بین المللی، ماهواره در مدار مستقلی از ایستگاه و در کنار ماهواره مکعبی با نام  AAUSat-۵ CubeSat قرار گرفت که توسط دانشجویان ساخته شده است.

ماهواره ۱۰  *۱۰* ۳۰ سانتی متری Gomx-۳ با استفاده از چرخ های واکنشی مینیاتوری به عنوان بستر تست مینیاتوری برای تکنولوژی است که به CubeSat  امکان نظارت بر سیگنال های رادیویی ماهواره های ارتباطی ثابت زمینی و ارزیابی بهره وری و راندمان انتقال CubeSat را می دهد.

از دیگر ویژگی های این ماهواره باید به یک آنتن مارپیچ هدایتی و همینطور یک گیرنده پیشرفته برای ردیابی ده ها هزار هواپیمای تجاری با استفاده از سیگنال های ADS-B را اشاره کرد.

ماهواره مکعبی آژانس فضایی اروپا آماده‌ی آغاز به کار

Gomx-۳ حامل انتقال یک نسخه کوچک تر از فرستنده X-band است که برای اولین بار در Proba-V استفاده شده و به سفینه های فضایی قابلیت دانلود اطلاعات با سرعت بیشتری را نسبت به مدل های قبلی می بخشد. این ویژگی توسط نرم افزاری پشتیبانی می شود که به سفینه فضایی توانایی پیکره بندی خود در مدار و همینطور انجام یک وظیفه جدید را می دهد.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید
صفحه اینستاگرام پورتال هوافضای ایران (ایران هوافضا)
کانال تلگرام پورتال هوافضای ایران (ایران هوافضا)
کتاب پرواز، تاریخ کامل هوانوردی
کتاب دانستنی های علم پرواز - علیرضا علی حسینی - دیجی کالا
مرجع کامل سنسور ها، ابزار دقیق و سیستم های اندازه گیری
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیکشنری هوانوردی و هوافضا چکاوک
فهرست کانال‌ها و گروه‌های هوافضا و هوانوردی ایران در تلگرام
دیوار هوافضا
انجام پروژه متلب