نسل جدید اینترنت فضایی ناسا آماده استفاده شد

سازمان هوانوردی و فضایی آمریکا، ناسا، سیستم اینترنتی فضایی جدیدی را که چند سال صرف تحقیق و توسعه آن کرده بود، برای استفاده آماده کرده است.

تاریخ ویرایش: 5 تیر ماه 1395

سازمان هوانوردی و فضایی آمریکا، ناسا، سیستم اینترنتی فضایی جدیدی را که چند سال صرف تحقیق و توسعه آن کرده بود، برای استفاده آماده کرده است.

به گزارش آنا به نقل از وب‌سایت ناسا، نظام اینترنتی فضا و ارتباط بین فضاپیماها و با زمین متفاوت از اینترنت و ارتباطاتی است که در زمین از آنها استفاده می‌شود. در ارتباطات فضایی نیاز به وجود خط ارتباطی مستقیم است که با عبور فضاپیماهای دیگر، ماهواره‌ها و دیگر اشیاء این ارتباط قطع می‌شود و در برخی از بدترین موارد، اطلاعات در این رفت و آمدها گم می‌شوند.

نسل جدید اینترنت فضایی ناسا آماده استفاده شد

اکنون ناسا یک روش ارتباطی تازه را آماده استفاده کرده که در آن از ابتکاری ساده استفاده می‌شود. در روش تازه هرکدام از تقویت‌کننده‌ها و انتقال دهنده‌های پیام، ابتدا پیام را به طور کامل ذخیره کرده و سپس به سوی پایگاه مقصد می‌فرستند.

براساس اعلام نتایج به‌دست آمده از آزمایش این روش در ایستگاه بین‌المللی فضایی، امکان ارتباطات سریع‌تر، مطمئن‌تر و دورتر با استفاده از این روش ممکن می‌شود. برآورد می‌شود در سفرهای فضایی دوردست‌تر یکی از مهم‌ترین مشکلات، مباحث ارتباطاتی باشد و امکان کنترل ربات‌های فضایی در فواصل دور، کاملا وابسته به نحوه ارتباطی زمین با فضاپیماها و سیارات دیگر است.

مترجم: محمدرضا احمدی نیا/آنا

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
  • پژمان فولادوند  |  5 دی ماه 1397
    سلام وقت بخیر.در رابطه با جاذبه در فضا نظری داشتم به این صورتکه در زمین به دلیل کروی بودن و شب و روز ما نیروی جاذبه رو ننیبینیم اما در فضا این نیرو به صورت انرژی تا یک و ماده تاریک هست که باعث شده تمام سیارات و کهکشان ها در یک راستای مشخص باشند و سقوط نکنند در واقع انرژی تاریک همون جاذبه هست که به رنگ سیاه هست و برا همینه که خارج از جو همه جا سیاه است
فرستادن دیدگاه جدید