گزارشی از رویداد معرفی نیازهای فناورانه تعمیر و نگهداری هواپیما، مرداد 98 (بخش دوم)

امضای ۳۷ قرارداد همکاری میان شرکت‌های فعال در حوزه هوایی / تسهیلات لیزینگ ۷۰ درصدی برای محصولات دانش‌بنیان صنعت هوایی از سوی صندوق نوآوری /

تاریخ ویرایش: 15 مرداد ماه 1398

در رویداد معرفی نیازهای فناورانه تعمیر و نگهداری هواپیما ۳۰ شرکت دانش‌بنیان توانمندی‌های خود را عرضه کردند. این رویداد از ۱۳ تا ۱۴ مردادماه 1398 برگزار گردید.

گزارشی از رویداد معرفی نیازهای فناورانه تعمیر و نگهداری هواپیما، مرداد 98

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری: ساخت قطعات صنایع هوایی با تکیه بر پشتوانه علمی میسر خواهد شد

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تنها مسیر رسیدن به ساخت قطعات صنایع هوایی را پشتوانه علمی کشور دانست و گفت: توانمندی‌های علمی ایجاد شده در این صنعت موجب خواهد شد تا آینده روشنی برای حمل و نقل هوایی غیر نظامی ایجاد کند.

به گزارش ایسنا، مهندس عابدزاده امروز در مراسم اختتامیه رویداد نیازهای فناورانه تعمیر ونگهداری هواپیما که به همت صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، برگزاری این رویداد را ناشی از درک صحیح در خصوص شرایط کنونی دانست و اظهار کرد: در ۳۰ سال گذشته ما مرکز آموزشی مرتبط با صنایع هوایی که مدرک آکادمیک صادر کند، در اختیار نداشتیم؛ ولی امروزه به بلوغ کافی در این حوزه رسیده‌ایم و این اتفاقات از یک سال گذشته تاکنون در کشور رخ داده است.

وی اضافه کرد: از یک سال گذشته که جامعه جهانی به ایران "نه" گفتند، حرکت درون‌زایی در کشور ایجاد شده است.

عابدزاده با اشاره به وضعیت کشور در زمان برجام، گفت: در آن زمان تلاش شد که با ارتباطات ایجاد شده ناوگان هوایی کشور را به‌روز کنیم، ولی با "نه" گفتن کشورهای غربی تلاش شد تا ناوگان هوایی کشور را سرپا نگه داریم، به گونه‌ای تعداد هواپیماهای آماده ما بیشتر شده، با وجود آن که شرایط برای ما سخت‌تر شده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن را نقطه قوت کشور نام برد و خاطر نشان کرد: ما به عنوان سازمان هواپیمایی به دنبال افراد توانمند هستیم و به سراغ آنها می‌رویم تا بتوانیم از دانش آنها برای توسعه صنعت هوایی بهره ببریم.

عابدزاده در عین حال با تاکید بر این‌که به همت افراد توانمند صنعت هوایی کشور در ۴۰ سال اخیر نخوابیده است، اظهار کرد: طراحی و ساخت قطعات نیاز به پشتوانه علمی دارد و به غیر از این راه، مسیری برای ما وجود ندارد و این امر از سوی بخش‌های دولتی درک شده است که برای ساخت قطعات باید متکی به دانش بومی باشیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور با تاکید بر این که با مقررات ایجاد شده ما پاسخگوی همه تقاضاهای ارسال شده به این سازمان هستیم، یادآور شد: با اقدامات صورت گرفته ما در کنار مسائل امنیتی و ایمنی، توسعه صنعت هوایی را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم.

عابدزاده خاطر نشان کرد: توانمندی‌های علمی ایجاد شده در صنعت هوایی علاوه بر این که سختی‌های زمان تحریم را کاهش می‌دهد، می‌تواند آینده روشنی را برای حمل و نقل هوایی غیرنظامی ایجاد کند.

معاون توسعه فناوری صندوق نوآوری و شکوفایی: تسهیلات لیزینگ ۷۰ درصدی برای محصولات دانش‌بنیان صنعت هوایی از سوی صندوق نوآوری

معاون توسعه فناوری صندوق نوآوری و شکوفایی از اعطای تسهیلات تا سقف ۲۰ میلیون تومان برای اخذ استاندارد پارت ۲۱ برای شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و گفت: در رویداد ارائه نیازمندی‌های صنعت هوایی تاکنون ۱۳۵ میلیارد تومان قرارداد منعقد شده است.

به گزارش ایسنا، دکتر سیاوش ملکی فر امروز در اختتامیه رویداد معرفی نیازهای فناورانه تعمیر و نگهداری هواپیما با تاکید بر این که میانگین عمر ناوگان هوایی کشور بالا است، افزود: در حال حاضر ۱۶۰ تا ۲۰۰ هواپیمای عملیاتی داریم که نیاز به تعمیر و نگهداری دارند، ضمن آن که هر هواپیما در طول عمر مفید خود ۲ تا ۵ برابر قیمت تمام شده آن هزینه تعمیر و نگهداری دارد.

وی با بیان این که این اعداد نشان‌دهنده بازار مناسب برای شرکت‌های تعمیر و نگهداری هواپیما است، خاطر نشان کرد: از سوی دیگر اعمال تحریم‌های بین‌المللی علیه کشور ضرورت بومی‌سازی خدمات تعمیر و نگهداری هواپیما را دو چندان کرده است و این زمینه مناسبی برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه خواهد بود.

معاون توسعه فناوری صندوق نوآوری و شکوفایی: تسهیلات لیزینگ ۷۰ درصدی برای محصولات دانش‌بنیان صنعت هوایی از سوی صندوق نوآوری

ملکی فر با تاکید بر این که در نقشه جامع علمی کشور، حوزه هوا و فضا در صدر اولویت‌های این نقشه قرار دارد، خاطر نشان کرد: بر این اساس با همکاری نهادهایی چون معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری و انجمن هواپیمایی اقدام به برگزاری این رویداد دو روزه کردیم که در طی آن نیازهای فناورانه هفت شرکت فعال در حوزه تعمیر و نگهداری معرفی شد.

معاون توسعه صندوق توسعه نوآوری با بیان این که ۲۵ شرکت دانش‌بنیان نیز دستاوردهای خود را در این حوزه عرضه کردند، خاطر نشان کرد: علاوه بر آن سه شرکت فعال در حوزه صنعت هوایی نیازهای خود را با ذکر جزئیات به شرکت‌های دانش بنیان ارائه کردند.

ملکی فر برگزاری ۱۳۵ نشست و مذاکره تجاری، برگزاری نشست چالش‌های صنعت هوایی و استاندارد هوایی را از دیگر برنامه‌های این رویداد عنوان کرد.

معاون صندوق نوآوری و شکوفایی با تاکید بر این‌که در این مدت کوتاه ۲۷۶ میلیارد تومان درخواست تسهیلات از سوی شرکت‌های هوایی به این صندوق ارائه شده است، تصریح کرد: با برگزاری این رویداد تاکنون بالغ بر ۱۳۵ میلیارد تومان توافق‌نامه میان شرکت‌های دانش بنیان و طرف تقاضا منعقد شده است.

به گفته وی، حجم قراردادهای این رویداد دو روزه تکمیل نشده است.

ملکی فر مهمترین گلوگاه توسعه صنعت هوایی را اخذ استانداردها ذکر و اظهار کرد: ما به منظور حمایت از این شرکت‌ها تا سقف ۲۰ میلیون تومان حمایت از شرکت‌های متقاضی دریافت استاندارد پارت ۲۱ را در نظر گرفته‌ایم.

وی همچنین از اعطای تسهیلات لیزینگ به شرکت‌های فعال در حوزه صنعت هوایی خبر داد و گفت: اعطای تسهیلات ترجیحی لیزینگ تا ۷۰ درصد مبلغ قرارداد فروش محصولات دانش بنیان با نرخ ۹ درصد در نظر گرفته شده است.

وی حمایت بلاعوض از دریافت استاندارد، حمایت بلاعوض از شرکت‌های دانش بنیان برای حضور در نمایشگاه‌های بین المللی معتبر را از دیگر حمایت‌های این صندوق برای شرکت‌های دانش بنیان ذکر کرد.


در این رابطه:

گزارشی از رویداد معرفی نیازهای فناورانه تعمیر و نگهداری هواپیما، مرداد 98 (بخش نخست)


امضای ۳۷ قرارداد همکاری میان شرکت‌های فعال در حوزه هوایی

در مراسم اختتامیه رویداد معرفی نیازهای فناورانه تعمیر و نگهداری هواپیما، ۴۰ تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌ها میان شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های متقاضی به امضا رسید.

به گزارش ایسنا، در مراسم اختتامیه رویداد معرفی نیازهای فناورانه تعمیر و نگهداری هواپیما با نشست‌های تعاملات دو طرفه، ۳۷ قرارداد به امضا رسید. این قراردادها در راستای همکاری میان شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های متقاضی فناوری بوده است.

در مراسم اختتامیه به صورت نمادین هفت قرارداد به امضا رسید که حجم قراردادهای آنها شامل ۲۰۰ هزار دلار، دو میلیون دلار، ۲۰ میلیارد تومان، ۵ میلیارد تومان، ۲ میلیون دلار، ۱۵ میلیارد تومان و ۸ میلیارد تومان بوده است.

رویداد معرفی نیازهای فناورانه تعمیر و نگهداری هواپیما به همت صندوق نوآوری و شکوفایی از ۱۳ تا ۱۴ مرداد ماه جاری برگزار شد.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید