سومین همایش هوانوردی عمومی ایران (آبان 99)

«سومین همایش هوانوردی عمومی ایران» به همت پژوهشگاه هوافضا با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در آبان‌ماه برگزار می‌شود.

تاریخ ویرایش: 16 تیر ماه 1399

«سومین همایش هوانوردی عمومی ایران» به همت پژوهشگاه هوافضا با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در آبان‌ماه برگزار می‌شود.

سومین همایش هوانوردی عمومی ایران (آبان 99)

معرفی همایش

توسعه و گسترش هوانوردی عمومی یکی از اهداف اصلی در سند چشم انداز هوافضای کشور است. علیرغم توسعه کمی و کیفی زیرساخت ها و ارکان صنعت هوانوردی در کشور، به دلایل مختلفی از جمله تحریم های ظالمانه و شرایط اقتصادی و امنیتی در منطقه، بخش هوانوردی عمومی در کشور به صورت کامل شکل نگرفته است. رخدادهای جهان گیر اخیر از جمله همه گیری کووید-19 نیز فشار مضاعفی بر صنعت هوانوردی و زیرساخت های آن چه از لحاظ اقتصادی و چه از لحاظ فرهنگی وارد آورده است. پژوهشگاه هوافضا مجموعه ای تخصصی در حوزه هوافضا در وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری است که می تواند به عنوان حلقه واصل میان مجموعه های علمی و دانشگاهی، مجموعه های صنعت و فن آوری هوایی و سازمان های حاکمیتی ایفای نقش نماید. این پژوهشگاه بر اساس وظایف و مسوولیت ذاتی خود و با هدف فراهم سازی بستر ارتباطی میان سیاستگذاران، پژوهشگران، صنعتگران و کاربران حوزه هوانوردی عمومی در راستای توسعه بخشی به هوانوردی عمومی، اقدام به برگزاری همایش هوانوردی ایران نموده است. نخستین دوره این همایش هم زمان با نمایشگاه هوایی کیش در سال 1397 و دومین دوره آن نیز در سال 1398 در استان خراسان جنوبی برگزار شد. سومین دوره این همایش قصد دارد با ارتباط گیری جامعه هوانوردی عمومی کشور، بستری برای هم افزایی دست اندرکاران بخش های مختلف در سطوح مختلف با هدف رشد و بالندگی هر چه بیشتر این حوزه در کشور و منطقه ایجاد نماید. پر واضح است که توسعه صنعت هوایی منطقه ای که بروز آن در هوانوردی عمومی متجلی می شود، به توسعه انسانی، اقتصادی و امنیتی کمک خواهد کرد. لذا هدف گذاری کلی در کاهش اشکالات این بخش در حوزه های مختلف اعم از اقتصادی، سیاستگذاری، دانش و فن آوری و آموزش خواهد بود. پژوهشگاه هوافضا سومین دوره همایش ملی هوانوردی عمومی ایران را در آبان ماه 1399 برگزار خواهد نمود. از کلیه دست اندرکاران حوزه هوانوردی و به ویژه هوانوردی عمومی دعوت می شود با حضور و ارائه آثار پژوهشی، فن آوری، تجاری و اندیشه ای خود در رشد این حوزه سهیم شوند.

محورهای همایش

  • اقتصاد و کسب و کارهای هوانوردی عمومی
  • جایگاه هوانوردی عمومی در آینده حمل و نقل
  • تولید، تعمیر و نگهداری و زنجیره تأمین قطعات
  • مقررات و سیاست گذاری کلان هوانوردی عمومی
  • ظرفیت های هوانوردی عمومی در مدیریت بحران ها
  • طراحی و توسعه انواع هواگردهای رده هوانوردی عمومی
  • زیرساخت های هوانوردی عمومی و سامانه های فرودگاهی
  • امنیت، ایمنی و قابلیت اطمینان عملیات پروازی هوانوردی عمومی
  • گردشگری هوایی، ترویج فرهنگ هوانوردی عمومی و آموزش-خلبانی

تاریخ‌های مهم

مهلت ارسال مقالات: 31 شهریور 1399
اعلام نتایج داوری: 30 مهرماه 1399
زمان برگزاری: آبان ماه 1399

وبگاه همایش: icga.ari.ac.ir

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید