ناسا زمان و جزییات ماموریت سرنشین‌دار «کرو-۱» را اعلام کرد

طی این ماموریت چهار فضانورد سوار بر "فالکون ۹" شرکت "اسپیس ایکس" به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهند رفت.

تاریخ ویرایش: 15 آبان ماه 1399

بنابر برنامه‌ریزی‌ها قرار است ماموریت سرنشین‌دار "کرو-۱" ۱۴ نوامبر سال جاری انجام شود. طی این ماموریت چهار فضانورد سوار بر موشک "فالکون ۹" شرکت "اسپیس ایکس" به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهند رفت.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، پس از بارها تعویق بالاخره ناسا روز و ساعت دقیق ماموریت کرو-۱ را اعلام کرد. این مأموریت در پی پرواز آزمایشی موفقیت آمیز "Demo-۲" انجام خواهد شد که طی آن دو فضانورد به نام "باب بهنکن" و "داگ هارلی" به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) رفتند.

ناسا زمان و جزییات ماموریت سرنشین‌دار «کرو-۱» را اعلام کرد

"بهنکن" و "هارلی" پس از دو ماه اقامت در ایستگاه فضایی بین‌المللی در ماه اوت ۲۰۲۰ به زمین بازگشتند. این پرواز اولین پرواز سرنشین دار "کرو دراگون" بود که بعد از هشت ژوئیه ۲۰۱۱ یک فضانورد را از خاک آمریکا به ایستگاه فضایی بین‌المللی برد.

طی این ماموریت جدید فضانوردان ناسا به نام‌های "مایکل هاپکینز" (Michael Hopkins) ، "ویکتور گلاور" (Victor Glover) و "شانون واکر" (Shannon Walker) و سوئیچی ناگوچی (Soichi Noguchi) فضانورد ژاپنی برای شش ماه اقامت به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام خواهند شد. آنها ۱۴ نوامبر ساعت ۱۹:۴۹ به وقت منطقه زمانی شرقی(۴:۱۹ بامداد به وقت تهران) از مجتمع پرتاب ۳۹ پایگاه فضایی کندی زمین را به مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی ترک خواهند کرد.

ناسا زمان و جزییات ماموریت سرنشین‌دار «کرو-۱» را اعلام کرد

این فضانوردان که طی این ماموریت موسوم به اکسپدیشن ۶۴/۶۵ به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهند رفت حدود شش ماه در ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهند ماند و سپس در ماه مه ۲۰۲۱ به زمین باز خواهند گشت.

تاکنون چندین بار این ماموریت به تعویق افتاده است اما اگر همه چیز طبق برنامه‌ها پیش رود این ماموریت ۱۴ نوامبر در ساعت ذکر شده انجام خواهد شد. ناسا پرتاب این ماموریت را به صورت زنده از تلویزیون خود پخش خواهد کرد.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید