آیرودینامیک بازورود به جو زمین

نویسنده: ویلبر هانکی Wilbur L. Hankkey
مترجم: دكتر احمد عمارتی
ناشر: انتشارات صنایع هوافضا 
قطع:  وزیری

تاریخ ویرایش: 22 اردیبهشت ماه 1389

سخن مترجم
خداوند را سپاس می گویم که توفیق را رفیق راهم ساخت تا دوازدهمین اثر را به علاقه مندان رشته هوافضا، پژوهشگران، مهندسان و به ویژه دانشجویان عزیز تقدیم کنم. این کتاب، اطلاعات کاملی را در زمینه یکی از جالب ترین مباحث مهندسی هوافضا، یعنی آیرودینامیک در اختیار دانش پژوهان قرار می دهد.

در ترجمه کتاب سعی شده است که مطالب و موضوعات علمی با زبان ساده و روان برای دانشجویان، پژوهشگران و مهندسان شاغل در صنایع و تمام علاقه مندان این رشته به تحریر در آید تا ضمن جذابیت لازم تصویری کامل از آیرودینامیک را در چشم اندازی زیبا ارائه کند.

این کتاب، ابزار جامع و کامل تدریس برای آن دسته از دانشجویان و خوانندگانی است که به یادگیری آیرودینامیک علاقه مند هستند. برای یادگیری این موضوع به دانش قبلی در مورد آیرودینامیک نیازی نیست. بنابراین اگر قبلاً موضوع آیرودینامیک را مورد مطالعه و بررسی قرار نداده اید ولی به مطالعه این موضوع علاقه دارید، این کتاب برای شما مفید خواهد بود. از سوی دیگر اگر درباره آیرودینامیک مطالعه کرده اید و یا در حال پژوهش و تحقیق در این زمینه هستید و می خواهید درک عمیق تری از نظریه ها و تکنیک های آیرودینامیک بدست آورید، بحثی جامع از نتایج مهم آیرودینامیک همراه با جنبه های فیزیکی آن و دیدگاه نوینی از آن در این کتاب ارائه شده، که حتما برایتان مفید خواهد بود.

این کتاب نظریه های اخیر در تحلیل آیرودینامیک اجسام باز ورود به جو زمین را بررسی می کند.
فصل اول نظریه جنبشی گازها را به عنوان مقدمه ای برای پدیده انتقال در باز ورود به جو زمین بررسی می کند که شامل سه ناحیه پروازی است: جریان پیوسته، جریان لغزشی و جریان مولکول آزاد.
فصل دوم برخی از مفاهیم بنیادین را برای تحلیل مسیر پرواز وسیله نقلیه باز ورود به جو زمین تشریح می کند.
فصل سوم به معرفی جریان ماورای صوت می پردازد که شامل تقریب های مختلف برای ساده کردن معادلات ناویر- استوکس می باشد.
فصل چهارم گرمایش باز ورود به جو زمین را بررسی می کند.

مترجم امیدوار است این اثر بتواند جرقه ای در فضای بیکران افکار و اندیشه های خلاق به وجود آورد و جرعه ای باشد برای دل تشنگان دانش که با بهره مندی از آن بتوانند گام های موثری را عاشقانه در راستای خدمت به جامعه اسلامی و کشور عزیزمان بردارند.

 حافظ علیه الرحمه می فرماید:
هر آنکه در این حلقه نیست زنده به عشق
    برو نمرده به فتوای من نماز کنید

بر خود واجب می دانم از دوست گرامی جناب آقای دکبر مصطفی هادی دولابی به دلیل زحمات بی شائبه و دقت نظر فراوان و نیک اندیشی ایشان در ویراستاری این کتاب تشکر و سپاسگزاری نمایم.

همچنین از دست اندرکاران انتشارات سازمان هوا فضا به ویژه خانم طهماسبی که در چاپ وزین و به موقع این اثر اهتمام ورزیده اند نیز سپاسگزاری می شود.

در انتها از همسر گرامی خود، که همیشه مشوق و پشتیبان من در کارهای علمی و تحقیقاتی بوده، تشکر و قدردانی می کنم.

از کارشناسان و صاحب نظران و اندیشمندان تقاضا دارم با ارسال نظریات و پیشنهادهای اصلاحی خود، اینجانب را در بر طرف کردن نقص های احتمالی و تکمیل موضوع، یاری فرمایند.

احمد عمارتی
زمستان 87

فهرست مطالب

فصل اول: ناحیه های باز ورود به جو زمین
فصل دوم: مکانیک پرواز
فصل سوم: آیرودینامیک ماوراء صوت
فصل چهارم: گرمایش باز ورود به جو زمین


خرید اینترنتی: www.mparvaz.com

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید