شرکت بل هلیکوپتر (Bell Helicopter)

بل هلیکوپتر (Bell Helicopter) تولیدکننده هواگردهای گردنده‌بال (بالگرد و روتورکرافت) امریکایی است که دفتر مرکزی آن در شهر فورت وورث در تگزاس است.

تاریخ ویرایش: 3 تیر ماه 1393

بل هلیکوپتر (Bell Helicopter) تولیدکننده هواگردهای گردنده‌بال (بالگرد و روتورکرافت) امریکایی است که دفتر مرکزی آن در شهر فورت وورث در تگزاس است.

نشان (آرم) شرکت بل هلیکوپتر (Bell Helicopter)

این شرکت، در سال ۱۹۳۵ میلادی پایه‌گذاری شده است و هم‌اکنون، زیرمجموعه شرکت (کنگلومرای) تِکستران می‌باشد. بالگردهای تولید شرکت بل از معروف‌ترین و آشناترین بالگردها در سراسر دنیا هستند که هم در انواع نظامی برای استفاده نیروهای مسلح کشورهای مختلف و هم در گونه‌های غیرنظامی برای مقاصد تجاری تولید می‌شوند. کارخانه‌های اصلی این شرکت در فورت وورث و آرماریلووی تگزاس و همینطور در ایالت کبک ِ کانادا واقع شده‌اند. شرکت بل همکاری نزدیکی نیز با شرکت آگوستا بالگردساز ایتالیایی دارد و از دیرباز بسیاری از طراحی‌های شرکت بل در کارخانه‌های آگوستا نیز تولید می‌شوند.

تارنمای شرکت بل هلیکوپتر: www.bellhelicopter.com

نگارخانه:

بالگرد تجاری شرکت بل هلیکوپتر (Bell Helicopter)

بالگرد نظامی Bell Boeing V-22 بر فراز دوبی

منابع: ویکی‌پدیا، وبگاه شرکت بل هلیکوپتر

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
  • محمدرضا اوجی  |  15 دی ماه 1394
    باعرض سلام وخسته نباشید اینجانب دارای فوق دیپلم تعمیرونگهداری و گواهینامه تعمیرونگهداری از سازمان هواپیمایی کشوری هستم .به مدت ۶ماه به عنوان نیروی جهادی در مرکزفنون وخدمات هوایی مشهد مقدس فعالیت داشتم درحال حاضرجویای کارهستم باتشکر
فرستادن دیدگاه جدید