موافقت قطعی شورای گسترش آموزش عالی با احیای مجدد پژوهشگاه هوافضا وابسته به وزارت علوم

 

در سال 1382 شورای گسترش وزارت علوم، مجوز اصولی و در سال 1384 مجوز قطعی ایجاد پژوهشگاه هوافضا را صادر کرده بود ولی در سال 1390 با تنزل جایگاه این پژوهشگاه، این مرکز به عنوان پژوهشکده سامانه‌های فضانوردی ادامه حیات داد و بدین ترتیب پژوهشگاه هوافضا تنها در حوزه فضایی فعال بود.

تاریخ ویرایش: 11 خرداد ماه 1394

با توجه به بند 3 مصوبه  شماره  206/93/14619 مورخ 1393/11/8 شورای عالی اداری  پژوهشکده سامانه‌های فضانوردی ( پژوهشگاه هوافضا سابق) از پژوهشگاه فضایی ایران منتزع شد و به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتقال یافت. در پی آن شورای گسترش آموزش عالی در جلسه مورخ 1394/2/13 با احیاء پژوهشگاه هوافضا موافقت قطعی به عمل آورد.

در سال 1382 شورای گسترش وزارت علوم، مجوز اصولی و در سال 1384 مجوز قطعی ایجاد پژوهشگاه هوافضا را صادر کرده بود ولی در سال 1390 با تنزل جایگاه این پژوهشگاه، این مرکز به عنوان پژوهشکده سامانه‌های فضانوردی ادامه حیات داد و بدین ترتیب پژوهشگاه هوافضا تنها در حوزه فضایی فعال بود و بخش‌های هوایی آن منحل اعلام شد و طی سه سال هیچ ‌گونه فعالیت‌ هوایی در این پژوهشکده انجام نشد.

دکتر امی رئیس پژوهشکده سامانه‌های فضانوردی با توجه به نیاز کشور به تحقیقات هوایی و عدم وجود مرکز تحقیقاتی در این حوزه همواره بر ضرورت احیاء پژوهشگاه هوافضا به عنوان مرکز تحقیقاتی هوایی و فضایی تاکید داشتند.

این مهم  با کسب موافقت قطعی  شورای گسترش آموزش عالی در جلسه مورخ 1394/2/13 مبنی بر احیاء  پژوهشگاه هوافضا با ساختار  زیر محقق شد:

  • پژوهشکده سامانه‌های فضانوردی
  • پژوهشکده علوم و فناوری هوایی
  • پژوهشکده مدیریت و حقوق و استاندار هوافضایی
  • گروه پژوهشی فیزیولوژی هوافضایی
  • کانون آینده اندیشی و مدیریت هوافضا

منبع: وبگاه پژوهشگاه هوافضا

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید