گشایش نخستین مرکز مأموریت‌های فضایی سرنشین‌دار در هند

ارسال فضانوردان به فضا تنها محدود به چند کشور پیشرو در فضا نخواهد بود و در همین راستا کشور هند نخستین مرکز مأموریت‌های فضایی سرنشین‌دار را تأسیس کرده است.

آغاز تولید هواپیمای فراصوت کم صدا توسط شرکت لاکهید مارتین

شرکت لاکهید مارتین تولید هواپیماهای خود موسوم به "QueSST X-59" که مجهز به فناوری فراصوت کم صدا هستند را به طور رسمی آغاز کرد.

پهپاد خورشیدی که یک سال بدون وقفه پرواز می‌کند (+تصاویر)

دو شرکت سازنده سیستم‌های هوایی بدون سرنشین، پهپادی را طراحی و ساخته‌اند که 35 متر عرض دارد و با تامین انرژی مورد نیازش از خورشید، می‌تواند تا یک سال بدون وقفه در آسمان پرواز کند.

نخستین پرتاب فضایی انگلیس تا سال 2021 انجام می‌شود / پرتاب راکت فضایی از طریق هواپیمای بویینگ 747 (+تصاویر)

شرکت "ویرجین اوربیت" اعلام کرد که پرتاب راکت فضایی "لانچر وان" این شرکت تا سال 2021 از انگلیس انجام خواهد شد. این برای نخستین بار است که انگلیس، یک پرتاب فضایی به مدار زمین را پشتیبانی می‌کند.

پیش‌بینی سه روند اصلی برای توسعه فناوری‌ نانو در بخش هوافضا

پیش‌بینی ‌شده است تا سال 2021 سه روند در حوزه فناوری‌ نانو در بخش هوافضا شکل گیرد که ظهور هواپیماهای بی‌نیاز از سوخت، استفاده از فناوری‌ نانو در سامانه‌های نبرد دریایی و توسعه نانوپوشش‌ها برای رادارگریز کردن هواپیما، تغییرات بنیادین این حوزه را رقم خواهد زد.

گفتگوی جهانی/رئیس سازمان فضایی اروپا: نخستین پرتاب آریان-6 در سال 2021 انجام می‌شود

برعهده داشتن وظیفه مدیریت یک آژانس فضایی می تواند با تصمیم گیری در مورد ماموریت هایی به کره مریخ و کره ماه، ساخت موشک های فضایی جدید و حتی فرود بر روی شهاب‌سنگ‌ها همراه باشد. در عین حال به مدیریت راهبردی و مالی نیز بر می گردد. در ادامه گفتگوی یورونیوز با یان وورنر را می‌خوانید.

امارات به دنبال ارسال کاوشگر به مریخ است

امارات متحده عربی یک تفاهم‌نامه همکاری را با ناسا برای تلاش مشترک بر روی اکتشاف فضایی امضا کرد. سازمان فضایی امارات قصد دارد یک کاوشگر بدون سرنشین را تا سال 2021 به سیاره سرخ بفرستد.

تعویق در پرواز کپسول فضایی اوریون

مقامات ارشد ناسا اعلام کردند جدیدترین کپسول فضایی این سازمان به نام اوریون در تاریخ تعیین‌شده یعنی سال 2021 به فضا پرتاب نخواهد شد. مدیران ناسا سال 2023 را به عنوان تاریخ پرتاب این کپسول اعلام کرده‌اند اما گزینه سال 2021 کاملا از روی میز برداشته نشده است.

رونمایی روس‌ها از نسل جدید سفینه‌های فضایی (+عکس)

روس‌ها هم به تازگی اعلام کرده‌اند در آینده نزدیک نسل جدیدی از سفینه‌های فضایی مشهور به سایوز فضانوردان را به دورترین سیارات منظومه شمسی خواهد برد. گفتنی است، بر پایه‌ی اعلام کارشناسان روسی قرار است این سفینه‌ فضایی جدید در سال 2021 راه اندازی شود.

تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری