فضانورد بریتانیایی از مشکلات احتمالی در ایستگاه فضایی می گوید

یکی از مشکل ترین کارهایی که فضانورد باید یاد بگیرد کارآ و انعطاف پذیر بودن است. افراد فراوانی وقت زیادی صرف فکر در این باره کرده اند که چه مشکلاتی ممکن است در ایستگاه فضایی پیش آید و چه واکنشی باید نشان داد.

تاریخ ویرایش: 30 آبان ماه 1394

تیم پیک فضانورد بریتانیا، ۱۵ دسامبر برای پیوستن به فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی به فضا پرتاب خواهد شد.

تیم پیک فضانورد آژانس فضایی اروپا می گوید: «یکی از مشکل ترین کارهایی که فضانورد باید یاد بگیرد کارآ و انعطاف پذیر بودن است. افراد فراوانی وقت زیادی صرف فکر در این باره کرده اند که چه مشکلاتی ممکن است در ایستگاه فضایی پیش آید و چه واکنشی باید نشان داد.»

وی می افزاید: «اگر قطعات سرگردان به ایستگاه فضایی بخورد و فشار هوا در ایستگاه فضایی شروع به کاهش کند باید تلاش کنیم که بخشی از ایستگاه را که نشت دارد به سرعت پیدا کنیم و آن را از بقیه ی ایستگاه فضایی جدا کنیم تا هوای کل ایستگاه فضایی خالی نشود. اگر این کار با موفقیت همراه نباشد و اوضاع خطرناک شود ایستگاه فضایی را تخلیه خواهیم کرد به فضاپیمای سویوز می رویم، از ایستگاه فضایی جدایش می کنیم و به زمین می رویم.»

تیم پیک فضانورد بریتانیا که قرار است 15 دسامبر 2015 به ایستگاه فضایی بین‌المللی برود.
تیم پیک فضانورد بریتانیا که قرار است 15 دسامبر 2015 به ایستگاه فضایی بین‌المللی برود.

آشنایی با تیموتی پیک

در سال ۱۹۷۲ در شهر چیچستربریتانیا به دنیا آمده است. او فارغ التحصیل رشته خلبانی ارتش از مدرسه نظامی سلطنتی سندهرست است. او اولین فضانورد بریتانیایی است که از ایستگاه فضایی بین المللی بازدید می کند و برای راهپیمایی فضایی به هر دو سیستم آمریکایی و روسی اموزش دیده است. او در ماراتن لندن شرکت کرده و اکنون به عنوان سفیر علم و فضا در بریتانیا مشغول کار است. او در نوامبر سال ۲۰۱۵ میلادی برای یک ماموریت شش ماهه به ایستگاه فضایی بین المللی خواهد رفت.

منبع:‌ یورونیوز

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید