ستاری: پیگیر دانش بنیان شدن شرکت های حوزه هوایی و فضایی هستیم

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به فعالیت بیش از 190 شرکت خصوصی در حوزه هوایی و فضایی کشور گفت: معاونت علمی و فناوری دانش بنیان شدن شرکت های هوایی و فضایی را به صورت جدی دنبال می کند.

تاریخ ویرایش: 5 آذر ماه 1394

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به فعالیت بیش از 190 شرکت خصوصی در حوزه هوایی و فضایی کشور گفت: معاونت علمی و فناوری دانش بنیان شدن شرکت های هوایی و فضایی را به صورت جدی دنبال می کند.

به گزارش ایرنا، سورنا ستاری عصر چهارشنبه در آئین آغاز به کار ششمین نمایشگاه توانمندی های صنعت هوایی و فضایی ایران در جمع خبرنگاران افزود: شرکت هایی که در حوزه هوایی و فضایی در کشور فعالیت دارند، به دلیل زیرساخت های دولتی که از قبل در این حوزه بوده است، به سختی می توانند کار خود را پیش ببرند.

وی بیان کرد: خوشبختانه در دو سال گذشته اتفاقات خوبی در این حوزه رخ داده است و برگزاری نمایشگاه توانمندی های صنعت هوایی و فضایی کشور نیز که توسط اتحادیه صنایع هوایی کشور و بخش خصوصی پیگیری می شود، نمونه آن است.

ستاری اظهار کرد: در حال حاضر تعداد شرکت های خصوصی فعال در حوزه هوایی به بیش از 190 شرکت رسیده که تعداد قابل توجهی از آنها دانش بنیان هستند.

وی یادآور شد: دانش بنیان شدن شرکت های خصوصی در این حوزه از سوی معاونت علمی به جد دنبال می شود و حمایت ها نیز در قالب سیستم های مشخص در این زمینه در حال اجرا است به طوری که تعدادی از این شرکت ها توانسته اند از حمایت های معافیت های مالیاتی و گمرکی بهره مند شوند.

وی افزود: معاونت علمی به دنبال این است که زیرساخت های مورد نیاز بخش خصوصی را در حوزه هوایی و فضایی فراهم کند.

ضرورت تدوین نقشه راهبردی 10 ساله حوزه هوایی

ستاری افزود: نقشه راهبردی 10 ساله حوزه هوایی یک نقشه کامل و جامع است و معاونت علمی از طریق ستاد هوایی و هوانوردی فعال در معاونت و مرکز ملی فضایی در این حوزه فعالیت می کند.

وی گفت: همچنین معاونت علمی به عنوان بزرگترین سازمان در حمایت از شرکت های خصوصی در کشور فعالیت می کند و تاکنون طرح های کلان ملی بسیاری در حوزه هوایی و فضایی و همچنین نظامی داشته است.

راه اندازی پارک علمی و فناوری هوایی ضرورت ندارد

ستاری گفت: در حال حاضر 35 پارک علم و فناوری در کشور راه اندازی شده و بسیاری از شرکت های حوزه هوایی و فضایی در این پارک ها مستقر هستند و دلیلی بر راه اندازی تخصصی پارک فناوری هوایی وجود ندارد.

وی یاداور شد: پیشنهادهایی برای راه اندازی این پارک به معاونت علمی و فناوری شده، اما معاونت به دلیل پیگیری نشدن این موضوع آن را دنبال نکرده است.

ششمین نمایشگاه توانمندی های صنعت هوایی و فضایی ایران با حضور 158 شرکت داخلی و خارجی در محل سایت مرکزی ساخت بالگرد ایران تا ششم آذرماه برپاست.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید
صفحه اینستاگرام پورتال هوافضای ایران (ایران هوافضا)
کانال تلگرام پورتال هوافضای ایران (ایران هوافضا)
کتاب پرواز، تاریخ کامل هوانوردی
کتاب دانستنی های علم پرواز - علیرضا علی حسینی - دیجی کالا
مرجع کامل سنسور ها، ابزار دقیق و سیستم های اندازه گیری
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیکشنری هوانوردی و هوافضا چکاوک
فهرست کانال‌ها و گروه‌های هوافضا و هوانوردی ایران در تلگرام
دیوار هوافضا
انجام پروژه متلب