آشنایی با ربات ماهنورد جدید «آئودی»

شرکت خودروسازی آئودی در نمایشگاه بین‌المللی خودرو در دیترویت از ماهنورد جدیدی رونمایی کرده که از سیستم مشهور چهار چرخ محرک Quattro استفاده می‌کند. ماهنورد Quattro در حال حاضر یک ربات چاپ سه‌بعدی است که از تیتانیوم و آلومینیوم ساخته شده و 35 کیلوگرم وزن آن است.

تاریخ ویرایش: 30 دی ماه 1394

شرکت خودروسازی آئودی در نمایشگاه بین‌المللی خودرو در دیترویت از ماهنورد جدیدی رونمایی کرده که از سیستم مشهور چهار چرخ محرک Quattro استفاده می‌کند.

به گزارش ایسنا، ماهنورد Quattro در حال حاضر یک ربات چاپ سه‌بعدی است که از تیتانیوم و آلومینیوم ساخته شده و 35 کیلوگرم وزن آن است.

ربات ماهنورد جدید «آئودی»

البته با توسعه این ربات در آینده، از وزن آن کاسته خواهد شد و از منیزیم نیز در آن استفاده می‌شود. از خصوصیات این ماهنورد می‌توان به پانل خورشیدی و چهار چرخ آن اشاره کرد که می توانند 360 درجه بچرخند. همچنین دو دوربین استریو با قابلیت تصویربرداری سه‌بعدی نیز روی این ربات نصب شده است. دوربین سوم برای بررسی مواد و تولید تصاویر پانورامایی وضوح بالا به ماهنورد متصل خواهد شد.

ماهنورد Quattro به لحاظ نظری می‌تواند حداکثر 3.5 کیلومتر در ساعت حرکت کند.

شرکت سازنده قصد دارد عملکرد ماهنورد را با ارتقای باتری و دستگاههای الکترونیک قدرت و موتورهای الکتریکی ارتقا دهد.

ربات ماهنورد جدید «آئودی»

این ربات که برای رقابت برنامه ماهنورد XPRIZE گوگل طراحی شده، باید بتواند حداقل نیم کیلومتر در ماه حرکت کند و فیلمها و تصاویر وضوح بالا را به زمین ارسال کند. این ربات همچنین باید تا سال 2017 بر روی یک موشک به ماه پرتاب شده و در یک منطقه هدف در شمال استوای آن، نزدیک به محل فرود آپولو 17 در سال 1972 فرود بیاید.

بر اساس برآوردها، سفر به ماه پنج روز طول خواهد کشید و هزینه آن 26.2 میلیون دلار خواهد بود.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید