هواپیمای خورشیدی سولار ایمپالس، یک گام تا پایان ماموریت سفر به دور دنیا

قرار است این هواپیمای خورشیدی پس از عبور از آسمان هفت کشور، بین 48 تا 72 ساعت دیگر در شهر قاهره به زمین بنشیند. در صورتی که این پرواز نیز با موفقیت به انجام برسد، تنها یک پرواز دیگر تا پایان ماموریت سفر به دور دنیا توسط هواپیمای بدون سوخت، باقی می ماند.

تاریخ ویرایش: 22 تیر ماه 1395

هواپیمای بدون سوخت سولار ایمپالس ساعت 4 و 20 دقیقه به وقت گرینویچ، باند فرودگاه بین المللی شهر سویل اسپانیا را به مقصد قاهره در مصر ترک کرد.

به گزارش ایرنا از بی بی سی، قرار است این هواپیمای خورشیدی پس از عبور از آسمان هفت کشور، بین 48 تا 72 ساعت دیگر در شهر قاهره به زمین بنشیند. مدت زمان این پرواز به شرایط آب و هوایی مسیر بستگی دارد.

هواپیمای خورشیدی سولار ایمپالس 2

قرار است این هواپیما دقایقی قبل از فرود، از اهرام مصر، عکسبرداری کند و در سپیده دم روز چهارشنبه، زمانی که وزش باد و دمای هوا در مناسب ترین حالت است، در قاهره به زمین بنشیند. در صورتی که سولار ایمپالس تا آن زمان به قاهره نرسد، باید شب را در آسمان سپری کند و صبح روز پنجشنبه فرود آید. مناسب ترین زمان برای فرود هواپیما بین ساعت 2 تا 8 صبح است. بعد از این بازه زمانی، دمای زمین بیش از حد افزایش می یابد و فرود هواپیما با مشکل روبرو خواهد شد.

هواپیمای خورشیدی سولار ایمپالس 2

طول بال های سولار ایمپالس بلندتر از یک هواپیمای بویینگ 747 است؛ در حالی که تنها 2.3 تن وزن دارد. به همین علت این هواپیما ویژگی های خاصی به شرح زیر دارد:

  • هواپیما نسبت به وضعیت آب و هوا بسیار حساس است.
  • کارایی پنل های خورشیدی و باتری های هواپیما بسیار زیاد است.
  • هواپیما قادر است چندین شبانه روز به طور مستمر در آسمان پرواز کند.
  • خلبان تنها حق دارد در طول شبانه روز چند مرتبه و هربار به مدت 20 دقیقه بخوابد.
  • کابین هواپیما کمی بزرگتر از یک باجه تلفن عمومی است.

در صورتی که این پرواز نیز با موفقیت به انجام برسد، تنها یک پرواز دیگر تا پایان ماموریت سفر به دور دنیا توسط هواپیمای بدون سوخت، باقی می ماند.

این هواپیما سفر چالش برانگیر دور دنیا را در ماه مارس 2015 از ابوظبی آغاز کرد و پس از 15 پرواز موفقیت آمیز خود را به شهر سویل اسپانیا رساند.

هواپیمای خورشیدی سولار ایمپالس 2

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید