جونو دورترین نقطه مدار مشتری را لمس کرد

فضاپیمای جونوی ناسا تقریبا یک ماه پس از موفقیتش در ورود به مدار بزرگترین سیاره منظومه خورشیدی، اکنون به نقطه عطفی در ماموریتش رسیده است. جونو در ساعت 12:41 بعدازظهر به وقت محلی روز 31 ژوئیه به دورترین نقطه در مدار مشتری ‌رسید. اولین بار این نقطه را "apojoye"  نام گذاشتند که پنج میلیون مایل (8.1 میلیون کیلومتر) از این سیاره غول‌آسا فاصله دارد.

تاریخ ویرایش: 11 مرداد ماه 1395

فضاپیمای جونوی ناسا تقریبا یک ماه پس از موفقیتش در ورود به مدار بزرگترین سیاره منظومه خورشیدی، اکنون به نقطه عطفی در ماموریتش رسیده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از زی نیوز، جونو در ساعت 12:41 بعدازظهر به وقت محلی روز 31 ژوئیه به دورترین نقطه در مدار مشتری ‌رسید. اولین بار این نقطه را "apojoye"  نام گذاشتند که پنج میلیون مایل (8.1 میلیون کیلومتر) از این سیاره غول‌آسا فاصله دارد.

جونو دورترین نقطه مدار مشتری را لمس کرد

هنگامی که جونو به آن نقطه برسد نیروی گرانش سیاره فضایپما را هل می‌دهد و به همین علت فضاپیما به سمت مشتری سقوط می‌کند.

در حال حاضر این فضاپیما در حال اجرای اولین بخش از فعالیت‌های گذر از دو مدار طولانی برای آغاز ماموریت علمی‌اش است. گذر از هر مدار حدودا دو ماه به طول می‌انجامد که گروه دانشمندان بی‌صبرانه منتظر فرا رسیدن موعد آن هستند، اما این مدت زمان برای این گروه که سال‌های مدید زحمات زیادی را برای حرکت به سمت مشتری کشیده‌اند، چیزی نیست.

جونو دورترین نقطه مدار مشتری را لمس کرد

اسکات بولتون، مدیر پژوهشی جونو در موسسه تحقیقاتی جنوب غربی واقع در سن آنتونیو، می‌گوید: پنج سال است که تمام تمرکزمان را برای رسیدن به مشتری قرار دادیم. حال آنجا هستیم و تمام توجهمان را عطف آغاز پروازهایی بر فراز مشتری قرار دادیم تا به علومی که همیشه دنبالش بوده‌ایم، دست پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید