آرشیو مقالات علمی ناسا رایگان می‌شود

ناسا آرشیوی از مقالات علمی‌ای که توسط خود این سازمان تهیه شده‌ است، به صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. این آرشیو باارزش PubSpace نام دارد و در آن می‌توان به اطلاعات و مقالاتی دست پیدا کرد که اغلب در سایت‌های مرتبط با مجلات علمی یافت می‌شوند و باید بابت آنها هزینه اشتراک پرداخت کرد.

تاریخ ویرایش: 31 مرداد ماه 1395

ناسا آرشیوی از مقالات علمی‌ای که توسط خود این سازمان تهیه شده‌ است، به صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

به گزارش مهر، سازمان ناسا به تازگی آرشیو آنلاینی از مقالات و مجلات علمی که توسط این سازمان فضایی تهیه شده‌اند را به صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان به علم و دانش قرار خواهد داد.

این آرشیو باارزش PubSpace نام دارد و در آن می‌توان به اطلاعات و مقالاتی دست پیدا کرد که اغلب در سایت‌های مرتبط با مجلات علمی یافت می‌شوند و باید بابت آنها هزینه اشتراک پرداخت کرد.

قرار است آرشیو PubSpace توسط موسسات ملی سلامت آمریکا و به عنوان بخشی از پایگاه داده‌های این موسسات که موسوم به PubMed Central هستند، مدیریت می‌شود. ایده طراحی PubSpace توسط اداره سیاستگذاری علوم و فناوری کاخ سفید در سال ۲۰۱۳ میلادی مطرح شده است.

آرشیو مقالات علمی ناسا رایگان شد

در واقع با اجرای این طرح، نتایج تحقیقات منجر به باز شدن پنجره‌های جدیدی در راستای پیشرفت در حوزه سلامت، انرژی، محیط زیست، کشاورزی و امنیت ملی آمریکا و همچنین شکوفایی بیشتر اقتصاد این کشور خواهد شد.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید