رئیس پژوهشگاه فضایی ایران: تعامل دست‌اندرکاران حوزه فضایی کشور یک ضرورت است

در شرایط حاضر، یافته‌های موثق حوزه فضایی، کمک شایانی برای تصمیم‌سازان کشور، به ویژه در شرایط مدیریت بحران خواهد بود و اطلاعات کاربردی پژوهشگاه در این خصوص موثر است.

تاریخ ویرایش: 19 فروردین ماه 1398

رئیس سازمان جغرافیایی و هیات همراه روز یکشنبه مورخ ۱۸ فروردین سال‌جاری با حضور در پژوهشگاه فضایی ایران از دستاوردهای پژوهشگران این پژوهشگاه در عرصه فناوری‌های فضایی بازدید به عمل آوردند.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فضایی ایران، در این دیدار، رئیس سازمان جغرافیایی ضمن بازدید از پروژه‌های ماهواره‌ای و سنجش از دور و همچنین آزمایشگاه‌های مرکز تجمیع و یکپارچه‌سازی و آزمون این پژوهشگاه، با ریاست پژوهشگاه فضایی ایران در خصوص زمینه‌های همکاری مشترک به گفت‌وگو نشست.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران: تعامل دست‌اندرکاران حوزه فضایی کشور یک ضرورت است

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران در این نشست، با تاکید بر لزوم انجام همکاری‌های مشترک میان ذی‌نفعان در حوزه علم و فناوری فضایی، اظهار نمود: با توجه به شرایط پروژه‌های فضایی، تعامل سازمان‌های دست‌اندرکار در این حوزه با همدیگر، یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است و ما در پژوهشگاه از این همکاری‌ها استقبال می‌کنیم.

وی افزود: در این جهت و به منظور بهره‌گیری هرچه بیشتر از توان داخلی، پژوهشگاه فضایی ایران تعاملات و همکاری‌های خوبی با مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی کشور در اجرای پروژه‌های خود دارد.

رئیس سازمان جغرافیایی نیز ضمن ابراز احساس غرور و افتخار از دستیابی پژوهشگران حوزه فضایی کشور به این سطح از علوم و فناوری، بر ضرورت افزایش همکاری‌ها  و استفاده حداکثری از ظرفیت مشترک سازمان‌ها و ارگان‌های حوزه فضایی با هدف کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت اجرای پروژه‌ها و نیز جلوگیری از موازی‌کاری تاکید نمود.

دکتر صمیمی رئیس پژوهشگاه فضایی ایران: تعامل دست‌اندرکاران حوزه فضایی کشور یک ضرورت است

وی افزود: سازمان جغرافیایی امیدوار است بتواند از اطلاعات موجود در پژوهشگاه که در حوزه کاربرد متمرکز شده است بهره‌برداری کرده و از تجمیع نتایج حاصله بتوان داده‌های مکانی و جغرافیایی مستند و موثقی را استخراج نماید.

وی یادآور شد: در شرایط حاضر، یافته‌های موثق حوزه فضایی، کمک شایانی برای تصمیم‌سازان کشور، به ویژه در شرایط مدیریت بحران خواهد بود و اطلاعات کاربردی پژوهشگاه در این خصوص موثر است.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید