«آرل»؛ نام رسمی فضاپیمای سرنشین‌دار بعدی روسیه

به گفته راگوزین در سال ۲۰۲۴ «آرل» پروازی به همراه ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد داشت و بالاخره در سال ۲۰۲۵ ماموریت‌های سرنشین‌دار خود را آغاز می‌کند.

تاریخ ویرایش: 19 شهریور ماه 1398

نام رسمی سفینه سرنشین‌دار بعدی روسیه، از سوی رییس‌جمهوری این کشور اعلام شد.

به گزارش ایسنا، "دیمیتری راگوزین"، رئیس سازمان فضایی روسیه، روسکاسموس در مصاحبه اخیر مطبوعاتی خود به خبرنگاران گفت: "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه روز جمعه در پایگاه پرتاب‌های فضایی واستوچنی نام سفینه جدید روسیه را اعلام کرد.

اسم سفینه آینده روسیه آرل (-Orel- در زبان روسی عقاب) خواهد بود.

راگوزین افزود: "اسم سفینه آینده روسیه آرل (-Orel- در زبان روسی عقاب) خواهد بود". "آرل" نام اولین کشتی دریانوردی نظامی روسیه است که توسط "تزار الکسی رومانف" ساخته شد. همچنین لقبی است که "سرگئی کارالیوف" پدر فناوری فضایی روسیه به فضانوردان داده بود. "آرل" (۱۶۶۷-۱۶۶۹) اولین کشتی دریانوردی روسی به‌شمار می‌رود که برای محافظت از کشتی‌های تجاری روسیه در دریای خزر در نظر گرفته شد. "عقاب" نشان رسمی پرچم روسیه است.

راگوزین خاطرنشان کرد: پرتاب این ناو برای سال ۲۰۲۳ به صورت پرواز آزمایشی بدون سرنشین و تنها در مدار زمین، بدون اتصال به ایستگاه فضایی بین‌المللی برنامه‌ریزی شده است. این پرتاب از پایگاه فضایی واستوچنی انجام می‌شود.

اسم سفینه آینده روسیه آرل (-Orel- در زبان روسی عقاب) خواهد بود.

به گفته راگوزین در سال ۲۰۲۴ "آرل" پروازی به همراه ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد داشت داشت و بالاخره در سال ۲۰۲۵ ماموریت‌های سرنشین‌دار خود را آغاز می‌کند.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید