ناسا تولید لباس‌های فضایی را برون‌سپاری می‌کند

ناسا با انتشار درخواستی اعلام کرد که به دنبال اطلاعات درباره لباس‌های فضایی و تکامل آنها است.

تاریخ ویرایش: 14 مهر ماه 1398

ناسا با انتشار درخواستی اعلام کرد که به دنبال اطلاعات درباره لباس‌های فضایی و تکامل آنها است.

به گزارش ایسنا و به نقل از تک‌کرانچ، ناسا یک درخواست رسمی جدید ارائه داده تا اطلاعات مربوط به تولید و منابع تولید لباس‌های فضایی را گردآوری کند. این سازمان امیدوار است که با این کار بتواند اطلاعاتی را برای کمک به تولید لباس‌های فضایی در آینده ارائه دهد.

ناسا تولید لباس‌های فضایی را برون‌سپاری می‌کند

کار ناسا به این معنا نیست که قصد دارد طراحی و تولید لباس‌های فضایی خود را فورا برون‌سپاری کند، زیرا این سازمان در نظر دارد لباس‌های فضایی خود را برای استفاده در ماموریت‌های سفر به ماه موسوم به "آرتمیس" (Artemis) خودش بسازد و تست کند.


همچنین ببینید:

ناسا فاقد لباس فضایی مناسب برای ماموریت «آرتمیس» است


ناسا در حال حاضر، با شرکت‌های خصوصی، موسسات دانشگاهی و پژوهشگران بسیاری همکاری می‌کند تا فناوری‌هایی را برای لباس‌های فضایی خود داشته باشد. این سازمان انتظار دارد که لباس‌ فضایی کنونی آن، پایه طراحی‌های آینده را برای لباس‌های جدیدتر شکل دهد. اما این سازمان همچنین به دنبال واگذاری کامل تولید و آزمایش این لباس‌ها به شرکای تجاری خود است و انتظار دارد این شرکا تحول و تکامل لباس‌ها را سرعت ببخشند و بهبودهایی را در زمینه طراحی های موجود ارائه دهند.

این سازمان در نظر دارد تا به ابزار داخلی و سخت‌افزارهایی نیز دست یابد که با لباس‌های فضایی مورد استفاده قرار می‌گیرند تا کارکرد آنها را طی ماموریت‌ها تضمین کنند.


همچنین بخوانید:

بررسی ۱۷ فضانورد زن ناسا که شانس سفر به ماه را دارند / نخستین زنی که به ماه قدم می‌گذارد چه کسی خواهد بود؟


در پی انتشار این درخواست، قطعا شرکت‌هایی اعلام حضور خواهند کرد تا لباس‌های فضایی و راهپیمایی فضایی را تجاری‌سازی کنند و آنها را در دسترس مشتریان ناسا قرار دهند.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید