پیشنهاد بودجه ۲۵ میلیارد دلاری برای ناسا

اگر این بودجه تایید و تامین شود، تعهد عمیق‌تری نسبت به گذشته به «آرتمیس» نشان می‌دهد و این پروژه می‌تواند به موقع و به بهترین شکل انجام شود.

تاریخ ویرایش: 19 بهمن ماه 1398

گفته می‌شود دولت ایالات متحده در وصول طرح بودجه جدید خود مبلغ هنگفتی را به منظور توسعه فضایی و البته تحقق به موقع پروژه "آرتمیس" و بازگشت به ماه به ناسا اختصاص داده است که باید دید مورد تایید کنگره قرار خواهد گرفت یا نه.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، اگر ناسا قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ به هدف خود برای بازگشت به ماه برسد، به پول زیادی احتیاج خواهد داشت و این مهم تنها به دست دولت ترامپ قابل انجام خواهد بود.

پیشنهاد بودجه ۲۵ میلیارد دلاری برای ناسا

ناسا برای تحقق پروژه بازگشت به ماه به پول زیادی طی مدت کوتاه نیاز دارد که این تامین بودجه می‌تواند از جانب بودجه‌بندی رئیس جمهور آمریکا انجام شود.

دولت ترامپ در بخشی از آخرین برنامه بودجه خود یکی از بزرگترین بودجه‌های ناسا را طی سالیان اخیر پیشنهاد می‌کند و ۲۵ میلیارد دلار برای این آژانس فضایی اختصاص می‌دهد. این در حالی است که دولت ترامپ در سال اول خود، ۱۹ میلیارد دلار به ناسا اختصاص داده بود و اکنون ۲۲ میلیارد دلار برای سال جاری اختصاص داده است و نزدیک به ۳ میلیارد دلار نیز به طور اختصاصی به ایجاد وسایل نقلیه مورد نیاز برای برنامه "آرتمیس" اختصاص خواهد یافت.


همچنین بخوانید:

ناسا ۵ ماه‌نشین دیگر را برای پروژه آرتمیس برگزید / فعالیت ۱۴ شرکت خصوصی برای ساخت فرودگر ماه (+جزییات و تصاویر)


از این بودجه همچنین برای تشریح هزینه‌های کامل "آرتمیس" و تهیه نقشه راهی واضح‌تر برای این مأموریت در سال ۲۰۲۴ استفاده می‌شود.

البته مشکل این است که بودجه‌ها نیاز به تصویب کنگره دارند و هیچ تضمینی وجود ندارد که این بودجه بندی بدون تغییر در کنگره تایید شود.

اخیراً یک کمیته در کنگره، لایحه‌ای را ارائه داده است که می‌تواند بازگشت به ماه را تا سال ۲۰۲۸ به تعویق بیاندازد و تمرکز را به سمت یک مأموریت مداری در مریخ در سال ۲۰۳۳ تغییر دهد.

همچنین جای تعجب نخواهد بود اگر سیاستمداران ترجیح دهند این بودجه به جای هزینه شدن در فضا و انجام مأموریت‌های فضایی به حل مسائل روی زمین اختصاص یابد.

اما اگر این بودجه تایید و تامین شود، تعهد عمیق‌تری نسبت به گذشته به "آرتمیس" نشان می‌دهد و این پروژه می‌تواند به موقع و به بهترین شکل انجام شود.


در ادامه بخوانید:

رونمایی ناسا از لباس فضایی پروژه آرتمیس (+تصاویر)

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید