مریخ‌نورد «مارس 2020» ناسا برای پرتاب آماده می‌شود

کاوشگر مریخ «مارس ۲۰۲۰» پس از فرود بر سطح مریخ در سال ۲۰۲۱ باید مسیرهای زیادی را بپیماید.

تاریخ ویرایش: 26 بهمن ماه 1398

کاوشگر مریخ ناسا به نام «مارس ۲۰۲۰» برای انجام آخرین مراحل آماده‌سازی‌ برای پرتاب به سمت مریخ در ماه ژوئیه به فلوریدا منتقل شده است.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، دو فروند هواپیمای باری C-۱۷ Globemaster که حامل کاوشگر مارس ۲۰۲۰ و همچنین «مرحله پرواز»، «مرحله فرود» و «هلیکوپتر مارس» بودند، روز چهارشنبه در مرکز فضایی کندی در فلوریدا فرود آمدند و به سفر سه هزار و ۷۰۰ کیلومتری که از روز سه شنبه از آزمایشگاه پیش‌رانش جت ناسا، آغاز شده بود، خاتمه دادند.

مریخ‌نورد «مارس 2020» ناسا برای پرتاب آماده می‌شود

«جان مک نامی» مدیر پروژه مارس ۲۰۲۰ گفت: مریخ‌ نورد ما اکنون خانه خود (آزمایشگاه پیش‌رانش جت ناسا) را ترک کرده است و ما از این موضوع کمی ناراحت هستیم؛ اما موضوع دیگری که این ناراحتی را از بین می‌برد این است که به زودی شاهد صحنه پرتاب این کاوشگر به سمت مریخ خواهیم بود. اگر این کاوشگر ماه ژوئیه امسال پرتاب شود، احتمالا در اوایل سال ۲۰۲۱ در ۴۸ کیلومتری دهانه برخوردی مریخ فرود آید.

مریخ‌نورد «مارس 2020» ناسا برای پرتاب آماده می‌شود

این کاوشگر رباتیک ۶ چرخ، زمانی‌ که به مریخ برسد، کارهای متعددی انجام خواهد داد که مهم‌ترین آن گردآوری اطلاعاتی راجع به نشانه‌های حیات در گذشته‌ی مریخ است.


در این رابطه بخوانید:


کاوشگر مارس ۲۰۲۰ پس از فرود بر سطح مریخ در سال ۲۰۲۱ باید مسیرهای زیادی را بپیماید. سازندگان این کاوشگر، آن را به دوربین‌های بسیار بهتری (با وضوح بالاتر و وسعت دید بیشتر) نسبت به نسخه‌های قبلی و یک رایانه اضافی برای قدرت بیشتر در پردازش تصاویر و تهیه نقشه‌ها و همچنین نرم‌افزاری پیشرفته‌تر برای پیمایش خودکار سطح مریخ مجهز کرده‌اند.


در ادامه بخوانید:

همکاری استرالیا و ناسا در پروژه‌های اعزام انسان به ماه و مریخ

نصب موفق بالگرد مریخی ناسا بر روی کاوشگر «مارس ۲۰۲۰»

نام خود را با «مارس ۲۰۲۰» به مریخ بفرستید

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید