نصب موفق بالگرد مریخی ناسا بر روی کاوشگر «مارس 2020»

قرار است کاوشگر مریخ موسوم به «مارس 2020» و بالگرد مریخی آن ژوئیه آینده توسط موشک «اتلس ۵» (Atlas V) به فضا پرتاب شوند.

تاریخ ویرایش: 11 شهریور ماه 1398

مهندسان اداره ملی هوانوردی و فضای آمریکا (ناسا) از نصب یک فروند بالگرد مینیاتوری که قرار است بر فراز مریخ پرواز کند در کاوشگر مریخ ۲۰۲۰ خبر دادند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، «جیم برایدنستاین» مدیر ناسا اوایل سال جاری میلادی از جزئیات برنامه های این سازمان برای جستجو در مریخ از طریق آسمان این سیاره خبر داده بود.

مریخ کوپتر (بالگرد مریخ) کاوشگر مارس 2020 ناسا

وی در ماه مارس اعلام کرد که برای اولین بار می خواهیم بالگردی را در جهان دیگری به پرواز درآوریم.

هفته جاری مهندسان ناسا قدم دیگری در راستای تحقق این وعده برداشتند و یک بالگرد روتور دوقلو و سیستم رهایی بالگرد مریخی را در دل این کاوشگر قرار دادند. مهندسان همچنین پوششی را برای محافظت از این بالگرد خورشیدی در برابر گرد و غبار و آوار موجود در جوّ مریخ در جریان ورود، کاهش ارتفاع و فرود بر سطح این سیاره نصب کردند.

مریخ کوپتر (بالگرد مریخ) کاوشگر مارس 2020 ناسا

مریخ کوپتر (بالگرد مریخ) کاوشگر مارس 2020 ناسا

این بالگرد در درجه اول یک آزمایش اثبات مفهوم به شمار می رود به طوری که اگر نتواند در آسمان مریخ پرواز کند، ممانعتی برای اهداف علمی ماموریت «مارس 2020» ایجاد نمی‌کند؛ اما در صورت موفقیت محققان و مهندسان می‌توانند کوپترهای نسل دومی را وارد ماموریت‌های آینده علمی کنند.


در این رابطه بخوانید:

ناسا در صدد ارسال مریخ‌کوپتر به فضا

نصب تجهیزات جدید روی مریخ‌نورد «مارس ۲۰۲۰»


این بالگرد تقریبا هر روز جلوتر از این کاوشگر پرواز، نقاط مختلف را بررسی و به مهندسان روی زمین کمک می‌کند تا بهترین مسیر را برای پیمایش برنامه‌ریزی کند.

مریخ کوپتر (بالگرد مریخ) کاوشگر مارس 2020 ناسا

قرار است کاوشگر مریخ ۲۰۲۰ و بالگرد مریخی آن ژوئیه آینده توسط موشک «اتلس ۵» (Atlas V) به فضا پرتاب شوند. به وسیله این پرتاب که اواسط سال میلادی ۲۰۲۰ انجام می شود دو سفینه فضایی تا فوریه ۲۰۲۱ در سطح این سیاره سرخ قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید