ایده‌شو «دات راینکس»، ارائه ایده در حوزه ناوبری و موقعیت‌یابی (خرداد 99)

این رویداد از ۱۰‌ تا ۱۲ خرداد ماه 99 به صورت مجازی و بر بستر وبینار برگزار شود.

تاریخ ویرایش: 10 اردیبهشت ماه 1399

در این رویداد علاوه بر ایده‌پردازی و خلق مفاهیم کاربردی، نیازهای ناوبری و موقعیت‌یابی دستگاه‌های دولتی نیز به مرور در سایت حاضر جذب و بارگذاری خواهد شد تا ایده‌های عملیاتی متناسب با یک نیاز بالفعل توسعه یابند. در انتهای ایده شو نیز به سه ایده برتر جوایز نقدی تعلق گرفته و از ایده‌های برگزیده تقدیر خواهد شد.

این رویداد با همراهی وزارت راه و شهرسازی و سندیکای شرکت‌های شناسایی و مکان‌یابی رادیویی برگزار خواهد شد. لازم به ذکر است به ایده‌های داوری شده گواهی حفظ حقوق مالکیت معنوی اعطا می شود.

ایده‌شو «دات راینکس»، ارائه ایده در حوزه ناوبری و موقعیت‌یابی (خرداد 99)

دات راینکس چیست؟

ایده‌شو دات راینکس با ایجاد بستر برای ایده پردازی در حوزه ناوبری و موقعیت یابی بر اساس نیازهای فعلی و آینده کشور، به افراد این امکان را می دهد تا در محیطی دوستانه به بیان ایده‌های نوآورانه بپردازند و ضمن تقویت مهارت‌های ایده‌پردازی و بیان ایده، ایده‌های خود را اصلاح کرده و پرورش دهند. ایده شو دات راینکس در حوزه ناوبری و موقعیت یابی پذیرای ایده های خلاقانه شما هست.

اهمیت سامانه‌های ناوبری

استفاده از داده‌های سامانه‌های ناوبری به بخش حیاتی و جدایی ناپذیری از زندگی امروز بدل شده است. وابستگی روزمره ما به نقشه‌های مسیریاب، سرویس‌های حمل و نقل اینترنی و برنامه ریزی زمانی برای سیستم‌های حمل و نقل زمینی، هوایی و ریلی تنها با استفاده از داده‌های دقیق مکانی امکان پذیر هستند. اطلاعات سامانه‌های ناوبری ماهواره‌ای در اختیار همه جهان قرار دارند و با استفاده از آنها تاکنون تعداد زیادی اپلیکیشن موبایل نرم افزارها کاربردی تولید شده است.

محورها

سامانه‌های موقعیت‌یابی

در این محور ایده پردازی در راهکارهای فضایی اعم از منظومه‌های ماهواره‌ای در ابعاد مختلف، زیرساخت‌های زمینی، ایستگاه‌های دریافت داده و ایستگاه‌های کالیبراسیون مد نظر است. توصیه می شود ایده پردازان برای کسب نتایج بهتر تخمین‌های مالی و زمانی، گلوگاه‌های فنی و نیازمندی‌های بین المللی پیاده سازی ایده را نیز در نظر داشته باشند.

زیرساخت و تجهیزات

در این محور ایده پردازی در زمینه ساخت، تولید، افزایش کاربری و ایجاد ارزش افزوده در تجهیزات زمینی دریافت اطلاعات سامانه‌های موقعیت یابی اعم از فضایی و زمینی مد نظر است. توصیه می شود ایده پردازان برای کسب نتایج بهتر تخمین‌های مالی و زمانی، گلوگاه‌های فنی و نیازمندی‌های بین المللی پیاده سازی ایده را نیز در نظر داشته باشند.

نرم افزار و ارزش افزوده

در این محور ایده پردازی در زمینه نرم افزارهای مختلف ارائه سرویس مکان پایه که از داده‌های موقعیت یابی زمینی یا فضایی استفاده می کنند مد نظر است. این نرم افزارها می توانند هر حوزه‌ خدماتی را شامل شوند. توصیه می شود ایده پردازان برای کسب نتایج بهتر تخمین‌های مالی و زمانی، گلوگاه‌های فنی و نیازمندی‌های بین المللی پیاده سازی ایده را نیز در نظر داشته باشند.

سیستم‌های مکمل و ترکیبی

در این محور ایده پردازی در زمینه سیستم‌های مکمل که منجر به افزایش دقت داده‌های موقعیت یابی فعلی می شوند مد نظر است. پیشنهاد مربوط به سیستم‌های مکمل نیز می تواند فضایی یا زمینی باشند. هم چنین سیستم های ترکیبی موقعیت یابی و ناوبری در این محور جای دارند. توصیه می شود ایده پردازان برای کسب نتایج بهتر تخمین‌های مالی و زمانی، گلوگاه‌های فنی و نیازمندی‌های بین المللی پیاده سازی ایده را نیز در نظر داشته باشند.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید