شرکت میگ (MiG)

میگ (به روسی: МиГ؛ به انگلیسی MiG) یک شرکت هوانوردی، هوافضایی و دفاعی روسی است و دفتر اصلی آن در شهر مسکو قرار دارد.

تاریخ ویرایش: 17 مرداد ماه 1393

میگ (به روسی: МиГ؛ به انگلیسی MiG) یک شرکت هوانوردی، هوافضایی و دفاعی روسی است و دفتر اصلی آن در شهر مسکو قرار دارد.

نشان (آرم) شرکت میگ روسیه (MiG Logo)

شرکت هوانوردی میکویان و گورویچ (به روسی: Микоян и Гуревич) در سال ۱۹۳۹ در مسکو توسط مهندس ارمنی‌تبار آرتیوم میکویان و مهندس روسی میخاییل گورویچ بنیان نهاده شد و پیش‌تر به عنوان دفتر طراحی شماره ۱۵۵، دفتر طراحی میکویان و گورویچ، و دفتر طراحی میکویان نیز شناخته می‌شده است. نام میگ از ترکیب بخش اول نام خانوادگی میکویان و گورویچ ساخته شده است و به عنوان نام بیشتر هواپیماهای جنگنده ساخت این شرکت بکار می‌رود. در سال ۱۹۷۰ و پس از مرگ گورویچ، نام شرکت به «میکویان» تغییر یافت، گرچه شرکت به استفاده از نام مخفف «میگ» برای هواپیماهای خود ادامه داد.

هواپیماهای میگ بطور وسیعی در نیروهای دفاعی شوروی، کشورهای بلوک شرق سابق و متحدان آنها استفاده شده است. امروزه نیز هواپیماهای میگ بخش عمده‌ای از ساختار نیروهای دفاعی را در کشورهای گوناگون تشکیل می‌دهد.

در حال حاضر، شرکت هواپیمایی متحد (یونایتد ایرکرفت کورپوریشن) مالک تمامی سهام شرکت میگ است.

شرکت میگ از طراحی، تولید و آزمایش گرفته تا بازاریابی، تعمیرات و ارائه خدمات پس از فروش، بر تمامی مراحل و چرخهٔ ساخت و سرویس هواپیما نظارت دارد. این شرکت دارای سه کارخانه ساخت هواپیما در مسکو، لوخوبیتزه و کالیازین، مرکز آزمایش هواپیما در ژوکوفسکی، و کارخانه ساخت موتور هواپیما در سن پترزبورگ است.

هواپیماهای نظامی ساخت شرکت میگ با نام مخفف میگ و یک شماره فرد نامگذاری می‌شوند (مثل میگ-۲۳ یا میگ-۲۹). مدل‌هایی که دارای شماره زوج هستند (مانند میگ-۸ یا میگ-۱۱۰) هواپیمای آزمایشی یا غیرنظامی محسوب می‌گردند.

تارنمای شرکت میگ: www.migavia.ru

نگارخانه:

هواپیمای جنگنده شرکت میگ روسیه

هواپیمای جنگنده شرکت میگ روسیه

هواپیمای جنگنده شرکت میگ روسیه

منابع:  ویکی‌پدیا، تارنمای شرکت میگ

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
  • سهیل  |  5 بهمن ماه 1398
    شرکت میگ در یک قدمی ورشکستگی قرار دارد اگر نیرو هوایی ایران کمی زرنگی و فرصت طلبی به خرج دهد با سرمایه گذاری اندک امتیاز های فوق العاده ای میتواند از میگ بگیرد! حتی این میتواند استارت ساخت جنگنده های پیشرفته نس 4++ در خاک ایران عزیز باشد
فرستادن دیدگاه جدید