نام چین به عنوان نخستین کشور آسیایی که به ماه رسید، ثبت شد

فضا پیمای آزمایشی موسوم به "Xiaofei" که توسط چین ساخته شده و ده روز پیش به فضا اعزام شده بود توانست پس از انجام ماموریت خود و رسیدن به مدار ماه ، بدون هیچ گونه مشکل خاصی به زمین باز گردد. به این ترتیب چین به عنوان نخستین کشور آسیایی و سومین کشور دنیا به شمار می‌رود که توانست به ماه دسترسی پیدا کند. پیش از این کشورهای آمریکا و روسیه توانسته بودند فضاپیماهای خود را به ماه فرستاده و ماموریت‌هایی را در قمر زمین انجام دهند.

تاریخ ویرایش: 14 آبان ماه 1393

فضاپیمای چینی که ده روز پیش به فضا اعزام شده بود با موفقیت به زمین بازگشت. این پروژه فضائی که در واقع مقدمه انجام پروژه اصلی ماه نوردی و اکتشاف ماه توسط چین محسوب می شود ، یک پرواز غیر رسمی و آزمایشی بود که طی آن یک سفینه چینی از کره زمین به سمت ماه شلیک شده و پس از رسیدن به مدار ماه ، با موفقیت به زمین بازگشت. این موضوع سبب شده است تا نام کشور چین به عنوان نخستین کشور آسیائی که به ماه رسیده است در تاریخ ثبت شود . البته پیش از این روسیه و آمریکا دو کشور دیگری بودند که برنامه های اکتشافی متعددی در مدار ماه انجام دادند و از این پس ، چین رسما عنوان سومین کشور دنیا که توانست به ماه برسد را یدک خواهد کشید.

در این برنامه فضائی ، چین توسط یک فضاپیمای آزمایشی که هیچ نام رسمی برای آن اعلام نشده بود توانست ماموریت رسیدن به مدار ماه را به خوبی انجام دهد . البته در گزارش های خبری و غیر رسمی در شبکه های مختلف خبری و اینترنتی ، از این فضا پیما با عنوان "Xiaofei" یاد شده است .

این فضا پیما در نخستین ساعات بامداد  روز گذشته در منطقه Siziwang  کشور چین در نزدیکی مرز مغولستان، به زمین فرود آمد. بر اساس منابع خبری ، این فرود کاملا تحت کنترل و بدون هیچ گونه مساله پیش بینی نشده ای انجام شد.

منبع: سیناپرس

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید