نخستین پرواز آزمایشی کپسول فضایی اوریون+فیلم و عکس


سازمان فضایی آمریکا (ناسا) فضاپیمای اوریون (شکارچی) را از پایگاه هوایی کیپ کاناورال در ایالت فلوریدا با موفقیت به فضا پرتاب کرد. پیش بینی می شود این پرواز آزمایشی حدود چهار و نیم ساعت به طول انجامد. در این مدت اوریون دوبار به دور زمین خواهد چرخید.

تاریخ ویرایش: 14 آذر ماه 1393

ناسا نخستین فضاپیمای نسل جدید ویژه مسیرهای بسیار طولانی را با موفقیت به فضا پرتاب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سازمان فضایی آمریکا (ناسا) فضاپیمای بدون سرنشین اوریون (شکارچی) را از پایگاه هوایی کیپ کاناورال در ایالت فلوریدا با موفقیت به فضا پرتاب کرد. پیش بینی می شود این پرواز آزمایشی حدود چهار و نیم ساعت به طول انجامد. در این مدت اوریون دوبار به دور زمین خواهد چرخید.

ناسا قصد داشت اوریون را پنجشنبه به فضا پرتاب کند، اما به دلیل برخی مشکلات فنی منصرف شد. سازمان فضایی آمریکا قصد دارد از این فضاپیما برای فرستادن فضانوردان به سیاره مریخ استفاده کند.    

مایلز اوبراین، کارشناس هوانوردی، درباره اهمیت پرتاب  موفقیت آمیز اوریون می گوید، هدف از این پرواز اطمینان حاصل کردن از عملکرد درست برخی سامانه ها نظیر کپسول، سامانه فرار خدمه پرواز و سپرهای محافظتی اوریون بود. اما سوال اصلی مهم این است، آیا این پرتاب سرآغاز عصری جدید در اکتشاف فضاست؟ آیا راهبرد ناسا برای سفر به مریخ موفق خواهد بود و فضانوردان را به مریخ خواهد رساند؟ براساس برآورد ناسا حتی اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود سفر انسان به مریخ پیش از 2030 محقق نخواهد شد. اما هم اکنون منابع مالی ناسا برای دستیابی به اهداف تعیین شده کافی نیست و این سازمان می بایست تا موعد تعیین شده بر موانع فنی بسیاری فایق آید.

انتخاب مریخ درمقام هدف بعدی اکتشاف های فضایی با فرض اهمیت داشتن حضور انسان در فضا انتخابی منطقی است، اما دستیابی به این هدف در بسیاری وجوه نیازمند دانش سیاسی است تا موشکی.

[لینک فیلم پرتاب]

تصاویر:

نخستین پرواز آزمایشی کپسول فضایی اوریون

نخستین پرواز آزمایشی کپسول فضایی اوریون

نخستین پرواز آزمایشی کپسول فضایی اوریون

نخستین پرواز آزمایشی کپسول فضایی اوریون

در همین زمینه:

آزمایش اوریون، فضاپیمایی که بشر را به مریخ خواهد برد

«اوریون»، امروز در انتظار پرتاب+تصاویر

تاخیر در پرتاب فضاپیمای «اوریون»+تصاویر

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید