مونتاژ کاوشگر مریخ‌نورد فراست (Insight) توسط لاکهید مارتین+تصاویر


شرکت لاکهید مارتین شروع به مونتاژ و ورود به مرحله‌ی تست و عملیات پرتاب کاوشگر فراست (InSight) ناسا که مجهز به ابزارهای لرزه‌نگاری و نقشه‌برداری می‌باشد، کرده است.

تاریخ ویرایش: 17 آذر ماه 1393

در هر پروژه‌ای روزی باید به قرار دادن قطعات تولید شده در کنار هم و به واقع آخرین مونتاژ پرداخت. این اصل در مورد فضاپیماها هم صدق می‌کند، از این رو مجموعه‌ی لاکهید مارتین شروع به مونتاژ و ورود به مرحله‌ی تست و عملیات پرتاب (ATLO) کاوشگر InSight ناسا که مجهز به ابزارهای لرزه‌نگاری و نقشه‌برداری می‌باشد، کرده است. کاوشگر بدون سرنشین InSight که قرار است در سال 2016 پرتاب شود، برای اولین بار به حفاری عمیق سیاره‌ی سرخ برای دستیابی به اطلاعاتی از هسته و ساختار داخلی آن خواهد پرداخت.

بنا به اعلام لاکهید، شروع مراحل ATLO با مونتاژ نهایی این کاوشگر از چند ماه آینده آغاز خواهد شد. این مونتاژ شامل نصب تجهیزات در شاسی اصلی در کنار نصب ابزارهای ارتباطات فضایی، قدرت، برقراری ارتباط، حرارتی، هدایتی، ناوبری و سیستم‌های کنترل می‌باشد. این مرحله با تست‌های محیطی گسترده پیش از مونتاژ نهایی و پرتاب، پیگیری خواهد شد.

قرار است InSight از پایگاه نیروی هوایی وندنبرگ در شهر لامپوک کالیفرنیا و در ماه مارس سال 2016 به فضا پرتاب شود، و اولین ماموریت فضایی خواهد بود که در سواحل غرب امریکا به انجام می‌رسد. این فرودگر ساکن بر اساس فرودگر Phoenix ناسا ساخته شده که در سال 2008 در قطب شمال مریخ نشست. InSight برای یک ماموریت اصلی 720 روزه در سیاره مریخ طراحی شده است. این کاوشگر دارای یک بازوی رباتیکی برای قرار دادن تجهیزات از جمله نفوذ به عمق 4.5 متری مریخ است. هدف این کاوشگر نه تنها مطالعه‌ی مریخ، بلکه فراهم کردن اطلاعاتی راجع به نحوه‌ی شکل‌گیری این سیاره سنگی در منظومه‌ی شمسی می‌باشد.

استو اسپاث، مدیر پروژه‌ی InSight در لاکهیدمارتین گفته است: "ماموریت InSight ترکیبی از عملکردهای آزمایش شده و واقعی و عملیات مهیج و جدید می‌باشد. این فضاپیما دارای مشترکات زیادی با کاوشگر فینیکس و حتی فرودگرهای وایکینگ است، اما دانش موجود در این فضاپیما هرگز پیش از این به مریخ فرستاده نشده بود." وی چنین ادامه داد: "از نظر فیزیکی، InSight بسیار شبیه به فرودگر فینیکس است که ما آن را ساخته‌ایم، اما اغلب اجزای الکترونیکی آن شبیه به فضاپیمای ماون (MAVEN) است که در حال پرواز در جو می‌باشد."

مونتاژ کاوشگر مریخ‌نورد فراست (Insight)

کاوشگر مریخ‌نورد فراست (Insight)

کاوشگر مریخ‌نورد فراست (Insight)

کاوشگر مریخ‌نورد فراست (Insight)

منبع: www.topinearth.com ترجمه جمیله محمدی چراتی
منبع اصلی: http://www.gizmag.com/insight-atlo/34799

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید