چين بخش خصوصي را در برنامه اکتشاف کره ماه مشارکت مي‌دهد

وزنامه دولتی چاینا دیلی امروز سه شنبه نوشت دولت چین به امید کسب دستاوردهای بزرگ فناوری، درهای برنامه بلندپروازانه خود را برای اکتشاف کره ماه به روی شرکت های خصوصی خواهد گشود و این برنامه را به بخش دولتی محدود نخواهد کرد. به گزارش خبرگزاری رویترز از پکن، این روزنامه بیانیه دولت چین را منتشر کرد که در آن آمده است ماموریت آینده به ماه را ماهواره «چانگ آه-4» ظرف دو سال آینده انجام خواهد داد.

تاریخ ویرایش: 27 اسفند ماه 1393

وزنامه دولتی چاینا دیلی امروز سه شنبه نوشت دولت چین به امید کسب دستاوردهای بزرگ فناوری، درهای برنامه بلندپروازانه خود را برای اکتشاف کره ماه به روی شرکت های خصوصی خواهد گشود و این برنامه را به بخش دولتی محدود نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از پکن، این روزنامه بیانیه دولت چین را منتشر کرد که در آن آمده است ماموریت آینده به ماه را ماهواره «چانگ آه-4» ظرف دو سال آینده انجام خواهد داد. .

در این بیانیه که اداره علوم و فناوری و صنایع دفاع ملی چین منتشر کرد آمده است، مشارکت بخش خصوصی در این برنامه به انحصار شکنی در بخش فضایی کمک خواهد کرد و موجب تسریع پیشرفت های فنی و کاهش سرمایه گذاری دولتی و بهبود عملکرد خواهد شد.

چاینا دیلی به نقل از یک منبع که به نامش اشاره نکرد افزود، چین از آمریکا درس خواهد گرفت که مزایای آشکار مشارکت دادن بخش خصوصی را در بخش فضایی تجربه کرده است.

چین به دنبال توسعه برنامه فضایی خود با اهداف نظامی و تجاری و علمی است ولی هنوز به کشورهای پیشرو در این زمینه مثل آمریکا و روسیه نرسیده است. یک ماهواره اکتشافی چین در اواخر سال 2013 روی کره ماه فرود آمد ولی به سرعت با مشکلات فنی مواجه شد.

منبع: واحد مرکزی خبر

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید