تقسیم سند فناوری هوافضا به 3 حوزه فضایی، هوایی و دفاعی

وی در ادامه به معرفی سند توسعه هوافضای کشور پرداخت و ادامه داد: در این سند حوزه فناوری هوافضا به سه حوزه فضایی، هوایی- هوانوردی و دفاعی تقسیم شده که در ذیل هر حوزه یک ستاد به همین نام فعال است و امور مربوط به آن حوزه را پیگیری می‌کند و همه این ستادها موظف به ارائه گزارش عملکرد سالانه خود به ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور هستند.

تاریخ ویرایش: 1 فروردین ماه 1394

چهاردهمین کنفرانس بین‌المللی انجمن هوافضای ایران در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، در مراسم افتتاحیه این کنفرانس سه روزه دکتر قدسی پور مشاور ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی شورای عالی انقلاب فرهنگی در امور اسناد پیرامون "تبیین نقشه جامع علمی و سند توسعه هوافضای کشور" سخنرانی کرد.

وی ضمن معرفی نقشه جامع علمی و اسناد ذیل آن، اقدامات صورت گرفته در راستای اجرایی سازی این اسناد را جهت دستیابی به اهداف چشم انداز 1404 نیز تشریح کرد.

دکتر قدسی‌پور به فرمایشات مقام معظم رهبری «مدظله العالی» درخصوص تعیین سهم دانشگاه‌ها در اجرای نقشه جامع علمی کشور اشاره کرد و گفت: اساتید و صاحبنظران حوزه هوافضا باید در این راستا حرکت کنند و در پیشبرد اهداف این حوزه در نقشه جامع علمی کشور فعال باشند.

مشاور ارشد ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در امور اسناد، همچنین به جایگاه حوزه هوافضا در نظام علم و فناوری کشور پرداخت و افزود:  فناوری هوافضا به عنوان اولویت الف در نقشه جامع علمی کشور در نظر گرفته شده و سندی برای آن تنظیم گردیده است که این امر نشان از اهمیت این حوزه دارد.

وی در ادامه به معرفی سند توسعه هوافضای کشور پرداخت و ادامه داد: در این سند حوزه فناوری هوافضا به سه حوزه فضایی، هوایی- هوانوردی و دفاعی تقسیم شده که در ذیل هر حوزه یک ستاد به همین نام فعال است و امور مربوط به آن حوزه را پیگیری می‌کند و همه این ستادها موظف به ارائه گزارش عملکرد سالانه خود به ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور هستند. .

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در پایان سخنان خود ضمن بیان اقدامات صورت گرفته در ستادهای ذیل سند توسعه هوافضا، از صاحبنظران، اساتید و نخبگان حوزه هوافضا خواست ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور را در جهت پیشبرد امور مربوط به سند توسعه هوافضا یاری کنند.

لازم به ذکر است در مراسم افتتاحیه چهاردهمین کنفرانس بین‌المللی انجمن هوافضای ایران علاوه بر نماینده ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، نمایندگان وزیر علوم و دبیر شورای عالی فضای مجازی نیز سخنرانی کردند.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید