رقابت موشک‌های کاغذی به مناسبت هفته جهانی فضا، 94

مسابقه ساخت و پرتاب موشک های کاغذی به مناسبت هفته جهانی فضا در تبریز برگزار می شود. به گزارش مهر، انجمن نجوم آیاز تبريز در نظر دارد به مناسبت هفته جهانی فضا در روز هفدهم مهر مسابقه ساخت و پرتاب موشک های کاغذی را برگزار کند.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور خبرداد: لزوم تدوین قانون ملی فضایی ایران

معاون حقوقی رئیس‌جمهور، باحضور درمراسم افتتاحیه هفته جهانی فضا، برلزوم تدوین قانون ملی فضایی ایران تاکید کرد. الهام امین‌زاده گفت: امروزه بسیاری از کشورها قانون ملی فضایی دارند که ما نیز با مطالعات اولیه انجام شده در این زمینه باید به سمت تدوین قانون ملی فضایی کشور خود برویم.

رئیس سازمان فضایی ایران: مذاکره با ایتالیا برای بازپس‌گیری ماهواره ایرانی مصباح

رئیس سازمان فضایی ایران عنوان کرد: در هفته فضا که از ١٢ تا ١٨ مهرماه برگزار می شود برنامه هایی در سطح مدارس کشور برگزار می شود که از جمله آنها برگزاری نمایشگاه فضایی در دبیرستان ها، بازدید دانش‌آموزی، دانشجویی از مرکز فضایی البرز و بازدید دانش‌آموزی از مرکز آسمان نما است.

وزیر ارتباطات در افتتاحیه هفته جهانی فضا:‌ خود را برای شرایط پساتحریم در عرصه فضا آماده می کنیم

محمود واعظی با بیان اینکه باید خود را برای همکاری‌های فضایی پساتحریم آماده کنیم، گفت: اواخر آذر همه موانع تحریم برداشته می‌شود، اگرچه اکنون نیز کشورهای غربی منتظر روز موعود لغو تحریم‌ها نشده‌اند. مذاکراتی را نیز آغاز کرده‌اند و مذاکرات در حوزه فضایی و ماهواره با کشورهای غربی خوب بوده است.

رئیس سازمان فضایی ایران: نگاه سنتی به صنایع فضایی را تغییر می‌دهیم

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: برای اصلاح ساختارها برنامه‌های وسیعی داریم و سعی می‌کنیم دید سنتی از صنایع فضایی را تغییر داده و نگاه کاربردی در این حوزه را اشاعه دهیم.

ارائه مدل فضایی ماهواره مخابراتی در نمایشگاه تلکام 2015

پژوهشگاه فضایی ایران، همراه با دیگر مجموعه‌های وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در شانزدهمین نمایشگاه تلکام ۲۰۱۵، شرکت نموده و برخی از محصولات و دست‌آوردهای پژوهشکده‌ها و واحدهای پژوهشی خود را در عرصه علوم و فناوری فضایی در معرض دید عموم قرار داده است.

گسترش همکاری های حوزه هوایی با کشورهای صاحب فناوری

دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری، گفت: گسترش همکاری های حوزه هوایی با کشورهای صاحب فناوری یکی از مهم ترین اولویت های ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان هوایی است.

مسابقه و همایش پرنده‌های بدون سرنشین، 1394

به منظور گسترش علوم وابسته به طراحي و ساخت وسايل پرنده های بدون سرنشین، قرارگاه پدافند هوایی مرکزی خاتم الانبیاء (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران يک دوره مسابقه طراحي و ساخت گلایدر های دست پرتاب و هواپیماهای مدل و پرنده های بدون سر نشین (پهپاد) و عمود پروازها را برگزار مي‌کند.

اجاره دو هواپیمای 100 نفره سوپر جت روسیه برای خطوط هوایی ایران / راه‌اندازی شبکه هایپرمارکت هوایی

منطقی همچنین بیان کرد: شبکه هایپرمارکت هوایی در حال راه اندازی است، در دو ماه آینده این سامانه راه اندازی خواهد شد، الان در حال حاضر 10 شرکت از شرکت های فعال در حوزه هوایی به صورت سامانه ای وارد این شبکه شده اند و به صورت غیرسامانه ای نیز با 60 شرکت دانش بنیان در این حوزه تعاملات لازم انجام شده است.

معرفی کشورهایی که در پروژه های هوایی با ایران همکاری می‌کنند

منوچهر منطقی در خصوص دستاوردهای نمایشگاه ماکس ۲۰۱۵، بیان کرد: کارگروه همکاری های مشترک علمی و فناوری ایران و روسیه تشکیل شد که ماموریت این کارگروه تعیین پروژه های مشترک فناوری و ساخت بین صنایع پیشرفته دو کشور است.

تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری