ناسا جت مسافربری فراصوت می‌سازد

سازمان هوانوردی و فضایی ایالات متحده آمریکا، ناسا، در همکاری با شرکت لاکهید مارتین در حال ساخت یک هواپیمای جت مافوق‌صوت است. آخرین‌ باری که یک جت مافوق صوت مسافری به پرواز درآمد، اوایل قرن بیست و یکم بود و بعد از بازنشسته شدن کنکورد، دیگر هیچ هواپیمایی جایگزین آن نشد.

برنامه‌ی شرکت اکسیوم برای ساخت نخستین ایستگاه فضایی تجاری جهان (+تصاویر)

شرکت اکسیوم (Axiom)، سازنده ایستگاه بین‌المللی فضایی تجاری، تصمیم دارد گستره فعالیت های خود را از مدار زمین افزایش دهد. به این ترتیب این ایستگاه پذیرای فضانوردان دولتی و همین طور افرادی خواهد بود که به طور تفریحی و تجاری به فضا سفر می کنند.

برنامه‌ی چین برای ارسال مریخ‌نورد تا سال 2020 (+تصاویر)

در سال ۲۰۲۰ تنها مریخ‌نورد «مارس ۲۰۲۰» ناسا مهمان تازه وارد این سیاره نخواهد بود زیرا چینی‌ها هم در همان سال مریخ‌نوردی را راهی سیاره سرخ خواهند کرد. کاوشگری که چینی‌ها راهی مریخ می‌کنند شامل یک مدارگرد، مریخ‌نشین و مریخ‌نورد روباتیکی است.

ناسا کاوشگر نسل جدیدش را در سال 2020 به مریخ می‌فرستد

ناسا بعد از انجام طرح شبیه سازی کاوشگر جدید مریخ، سرانجام اعلام کرد که این کاوشگر در تابستان سال ۲۰۲۰ میلادی آماده عزیمت به سیاره سرخ خواهد بود. نسل جدید کاوشگر ناسا بر پایه طراحی کاوشگر «کنجکاوی» است اما با این تفاوت که دارای تجهیزات نوینی برای انجام تحقیق در مریخ است.

چین به دنبال فرود بر نیمه تاریک ماه

کشور چین قصد دارد ظرف پنج سال آینده یعنی تا سال 2020 میلادی یک کاوشگر جدید را بر سطح نادیدنی ماه (ملقب به نیمه ی تاریک ماه که البته چندان هم تاریک نیست!) فرود آورد. در صورت موفقیت این پروژه، چین می تواند به نخستین کشوری تبدیل شود که به بخش نادیدنی ماه به گونه ای عملی دست یافته است.

مریخ نورد اتمی ناسا در راه فضا

ناسا مریخ نورد بعدی خود را که البته با سوخت اتمی کار می کند برای پرتاب در سال ۲۰۲۰ آماده می کند. این مریخ نورد جدید Mars ۲۰۲۰ نام دارد و مبنای ساخت و طراحی آن شباهت زیادی با مریخ نورد موفق کنجکاوی دارد. این مریخ نورد همچنان در حال توسعه کشفیات خود در سیاره سرخ است.

چین به‌ دنبال ارائه قوانین فضایی خود در سال ۲۰۲۰

آژانس فضایی ملی چین (سی‌ان‌اس‌آ CNSA)گفته‌است: چین همواره از قانون بین‌المللی فضا پیروی کرده و تلاش عظیمی برای معرفی قوانین خود تا سال ۲۰۲۰ دارد. ژو داژه مدیر سی‌ان‌اس‌آ اعلام کرد که چین هم‌اکنون سیاست‌ها و قوانینی را در مدیریت پرتاب‌های فضایی داخلی، ثبت اشیا فضایی و کاهش و جلوگیری از تولید زباله‌های فضایی در طی کارگاه قانون فضا در سال 2014، تنظیم کرده‌ است.

تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
صفحه اینستاگرام پورتال هوافضای ایران (ایران هوافضا)
کانال تلگرام پورتال هوافضای ایران (ایران هوافضا)
کتاب پرواز، تاریخ کامل هوانوردی
کتاب دانستنی های علم پرواز - علیرضا علی حسینی - دیجی کالا
مرجع کامل سنسور ها، ابزار دقیق و سیستم های اندازه گیری
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیکشنری هوانوردی و هوافضا چکاوک
فهرست کانال‌ها و گروه‌های هوافضا و هوانوردی ایران در تلگرام
دیوار هوافضا
انجام پروژه متلب