نصب موفق بالگرد مریخی ناسا بر روی کاوشگر «مارس 2020»

قرار است کاوشگر مریخ موسوم به «مارس 2020» و بالگرد مریخی آن ژوئیه آینده توسط موشک «اتلس ۵» (Atlas V) به فضا پرتاب شوند.

هجدهمین کنفرانس بین‌المللی انجمن هوافضای ایران (بهمن 98)

هجدهمین کنفرانس بین‌المللی انجمن هوافضای ایران در بهمن‌ماه 1398 به همت دانشکده مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.

نصب تجهیزات جدید روی مریخ‌نورد «مارس ۲۰۲۰»

کاوشگر بعدی مریخی ناسا در حال طی مراحل آماده‌سازی خود است. قرار است «مارس ۲۰۲۰» در ماه ژوئیه سال 2020 به سیاره سرخ ارسال شود.

نام خود را با «مارس ۲۰۲۰» به مریخ بفرستید

ناسا اعلام کرده است علاقه‌مندان می‌توانند با ورود به پایگاه اینترنتی این آژانس فضایی نام خود را ثبت کنند تا نام آنها روی یک تراشه که روی بدنه مریخ‌نورد «مارس ۲۰۲۰» چسبانده می‌شود به سیاره سرخ سفر کند.

برنامه‌ی چین برای ارسال کاوشگر به مریخ تا سال 2020

به گفته طراح ارشد برنامه اکتشاف ماه چین، این کشور قصد دارد سال آتی یک کاوشگر به مریخ ارسال کند. وی افزود: سال آتی یک کاوشگر به مریخ پرتاب می‌کنیم که دور این سیاره مدار می‌زند و روی آن فرود می‌آید.

توقف توسعه فالکون 9 با هدف تمرکز بر توسعه موشک BFR

مدیرعامل اسپیس‌ایکس گفت دلیل دست کشیدن از توسعه فالکون 9، تمرکز بر تسریع توسعه موشک BFR است.

رونمایی از ایستگاه فضایی چینی "تیانه" (+تصاویر)

در پنجمین کنفرانس فضانوردی، که در شهر شیائو چین برگزار شد، چینی‌ها از "تیانه" (Tianhe) ایستگاه فضایی جدید این کشور رونمایی کردند. قرار است یک مدل کامل از ایستگاه فضایی تیانه در نمایشگاه هوافضا چین 2018 در شهر ژوهای در معرض دید همگان قرار گیرد.

پهپاد خورشیدی که یک سال بدون وقفه پرواز می‌کند (+تصاویر)

دو شرکت سازنده سیستم‌های هوایی بدون سرنشین، پهپادی را طراحی و ساخته‌اند که 35 متر عرض دارد و با تامین انرژی مورد نیازش از خورشید، می‌تواند تا یک سال بدون وقفه در آسمان پرواز کند.

با هدف نمونه‌برداری از مریخ؛ «ایرباس» سطح‌نورد رباتیک سازمان فضایی اروپا را طراحی می‌کند

"آژانس فضایی اروپا"، طی قراردادی، طراحی سطح‌نورد رباتیک جدید خود را به شرکت "ایرباس" واگذار کرد. در ماه آوریل سال جاری، ناسا و "آژانس فضایی اروپا" (ESA) توافق کردند که امکان آوردن نمونه‌های خاک و سنگ مریخ را بررسی کنند.

کپسول فضایی «اوریون» ناسا بیش از 100 قطعه چاپ سه‌بعدی خواهد داشت

بیش از 100 قطعه از کپسول فضایی سرنشین دار اوریون ناسا از فناوری چاپ سه‌بعدی بهره خواهند گرفت که توانایی رویارویی با چالش‌های اعماق فضا را خواهند داشت.

تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری