ایلان ماسک بخشی از فضاپیمای بزرگ «بی‌اف‌آر» شرکت «اسپیس‌ایکس» را رونمایی کرد

ایلان ماسک یک عکس در شبکه اجتماعی اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت که این تصویر بخش اصلی تشکل دهنده بدنه فضاپیمای (BFR) شرکت اسپیس اکس را نشان می‌دهد.

استرالیایی‌ها موفق به ساخت نمونه اولیه خودرو پرنده الکتریکی شدند (+تصاویر)

این خودروی پرنده در واقع یک هواپیمای تیزرو است که قادر به حمل انسان نیز هست. این خودرو پرنده می‌تواند یک نفر را حمل کند و سرعت آن به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. موتور این هواپیما برقی و قدرت آن ۵۰ مگاوات است.

همکاری سه شرکت اروپایی ایرباس، رولز-رویس و زیمنس برای ساخت هواپیماهای برقی تا سال 2020

روزنامه «تایمز» در گزارشی از همکاری سه شرکت اروپایی ایرباس، رولز-رویس و زیمنس برای ساخت هواپیماهای برقی تا سال 2020 خبر داد. بر اساس توافق صورت گرفته رولزرویس قرار است ژنراتور و پروانه موتور، شرکت آلمانی زیمنس موتورهای جدید و ایرباس نیز مخزن باتری را تولید کنند.

لس آنجلس به همت "اوبر" مجهز به ناوگان تاکسی هوایی می‌شود (+تصاویر)

شرکت اوبر اعلام کرده است که شبکه‌ای از هواپیماهای کوچک و الکتریکی به نام «UberAIR» در لس انجلس را به کار خواهد گرفت. این هواپیماهای کوچک ظرفیت چهار نفر را دارند و برای جابه‌‌جایی مسافران در مناطق پرجمعیت به کار می‌روند.

مریخ‌نورد 2020 ناسا، تیزبین‌ترین ربات کاوشگر سیاره سرخ

مریخ‌نورد آینده ناسا که سال ۲۰۲۰ به این سیاره فرستاده می‌شود ۲۳ دوربین خواهد داشت و لقب تیزبین‌ترین رباتی را گرفته است که به این سیاره قدم خواهد گذاشت. سیستم دوربین به‌کار رفته در این مریخ‌نورد که «Mastcam-Z» نام گرفته، با پرینتر سه‌بعدی ساخته شده است.

سالن هوافضای پاریس، از مأموریت‌های فضایی مشترک گرفته تا تجربه‌ی راهپیمایی در فضا/رییس ناسا: تلاش می کنیم حدود دهه ۲۰۳۰ میلادی انسان را در نزدیکی مریخ مستقر کنیم

شاید رفتن به مریخ در ذهن هر کسی که اینجا در پاریس است نباشد اما هدف مشترک همه کسانی است که در بخش هوافضا کار می کنند. آژانس فضایی اروپا و ناسا، هر دو در سال ۲۰۲۰ مریخ نورد به فضا خواهند فرستاد. روبرت لایتفوت، رئیس ناسا می‌گوید که برای سفر به مریخ هم به مریخ‌نورد نیاز هست و هم به فضانورد.

اهمیت ماهواره «سنتینل 2» سازمان فضایی اروپا در رصد سیاره زمین

ماهواره های سنتینل در قالب طرح کوپرنیک و با همکاری آژانس فضایی اروپا و اتحادیۀ اروپا به فضا پرتاب شده و قرار است تا سال ۲۰۲۰ و با هزینه های بالغ بر هشت میلیارد یورو ادامه یابد. این ماهواره قرار است طی مدت ماموریت خود، تصاویری را از شرایط جوی اتمسفر زمین و تغییرات آب و هوایی این سیاره به زمین ارسال کند.

ورود تویوتا به عرصه خودروهای پرنده

تویوتا، شرکت بزرگ خودروسازی ژاپن، از پروژه ساخت خودروی پرنده حمایت و در آن سرمایه‌گذاری خواهد کرد. این شرکت اعلام کرد در سه سال آینده ۴۴۰ هزار دلار به گروه "کارتیویتور" (Cartivator) کمک مالی خواهد کرد تا طراحی و تولید خودروهای پرنده را پیش ببرد.

رونمایی بویینگ از طرح عملیاتی خود برای پیمایه فضای دوردست و اقامتگاه فضایی سفر به مریخ

شرکت بوئینگ آمریکا که به‌همراه شش شرکت خصوصی دیگر در طرح سفرهای فضای دوردست همکاری می‌کنند، دو طرح برای فضاپیما و ایستگاه بین‌راهی ارائه کرده است که قرار است تا سال 2020 عملیاتی و در محل مقرر نصب شوند.

برنامه بویینگ برای تولید هواپیماهای هیبریدی با همکاری جت‌بلو

دو شرکت بزرگ بویینگ و جت‌بلو تصمیم گرفته‌اند تا با تاسیس شرکتی جدید به نام «زونوم‌ ایرو» (Zunum Aero) به صورت اختصاصی بر روی هواپیماهای برقی و هیبریدی کار کنند.

تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
صفحه اینستاگرام پورتال هوافضای ایران (ایران هوافضا)
کانال تلگرام پورتال هوافضای ایران (ایران هوافضا)
کتاب پرواز، تاریخ کامل هوانوردی
کتاب دانستنی های علم پرواز - علیرضا علی حسینی - دیجی کالا
مرجع کامل سنسور ها، ابزار دقیق و سیستم های اندازه گیری
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیکشنری هوانوردی و هوافضا چکاوک
فهرست کانال‌ها و گروه‌های هوافضا و هوانوردی ایران در تلگرام
دیوار هوافضا
انجام پروژه متلب