فیس‌بوک از پهپاد ارائه‌دهنده اینترنت در نقاط دور افتاده رونمایی کرد

فیس‌بوک از اولین هواپیمای بدون سرنشین خورشیدی خود که ارائه‌کننده اینترنت در نقاط دور افتاده است، پرده‌برداری کرد. این هواپیما که «آکیلا» نام دارد، می‌تواند تا سه ماه بدون فرود آمدن پرواز و به کمک لیزر، داده‌های اینترنتی را به آنتن‌هایی که در روی زمین نصب شده‌اند، ارسال کند. فیس‌بوک اعلام کرده که این پهپادها با استفاده از لیزر، اینترنتی با سرعت 10 گیگابیت در ثانیه ارائه می‌دهند.

تاریخ ویرایش: 14 مرداد ماه 1394

فیس‌بوک از اولین هواپیمای بدون سرنشین خورشیدی خود که ارائه‌کننده اینترنت در نقاط دور افتاده است، پرده‌برداری کرد.

فیس‌بوک از پهپاد ارائه‌دهنده اینترنت در نقاط دور افتاده رونمایی کرد

به گزارش آنا به نقل از گاردین، این هواپیما که «آکیلا» نام دارد، می‌تواند تا سه ماه بدون فرود آمدن پرواز و به کمک لیزر، داده‌های اینترنتی را به آنتن‌هایی که در روی زمین نصب شده‌اند، ارسال کند. فیس‌بوک اعلام کرده که این پهپادها با استفاده از لیزر، اینترنتی با سرعت 10 گیگابیت در ثانیه ارائه می‌دهند.

هدف فیس‌بوک امکان دسترسی مناطق دور افتاده به اینترنت است. فیس‌بوک برای اینکار با شرکت internet.org همکاری می‌کند و خودش به طور مستقیم با مشتریان در ارتباط نخواهد بود. internet.org که هدفش دسترسی همه مردم کره زمین به اینترنت است، با شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت در سطح محلی همکاری خواهد کرد که این پروژه به انجام برسد.

جی پاریک، قائم‌مقام مدیریت مهندسی فیس‌بوک، در این پروژه می‌گوید: «هدف ما دسترسی داشتن همه مردم کره زمین به خدمات اینترنت است. ما امیدواریم با این کار، بقیه شرکت‌ها را هم تشویق کنیم که سریع‌تر در این باره عمل کنند».

فیس‌بوک از پهپاد ارائه‌دهنده اینترنت در نقاط دور افتاده رونمایی کرد

ساخت پهپاد خورشیدی برای دسترسی به اینترنت پرسرعت

این هواپیما که عرض بال‌هایش به اندازه عرض بال‌های یک هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ است، (اما وزنی کمتر از یک خودروی نقلیه دارد) قرار است در اواخر سال میلادی جاری به پرواز درآید.

فاصله این هواپیمای بدون ‌سرنشین از سطح زمین چیزی بین ۱۸ تا ۲۷ کیلومتر خواهد بود و بنابراین خطری برای هواپیماهای مسافربری ندارد و همین‌طور وضع هوا روی آن اثری نخواهد گذاشت.

این پهپاد که ساخت آن چیزی نزدیک به 14 ماه طول کشیده است، در طول روز در بالاترین ارتفاع خود پرواز خواهد کرد و در طول شب،‌ برای ذخیره و مصرف کمتر انرژی،‌ به ارتفاع پایین‌تری خواهد آمد.

از آنجا که هنوز برای پرواز هواپیماهای بدون سرنشین در خاک آمریکا قوانین مخصوصی وضع نشده‌ است، فیس‌بوک اعلام کرده است که با قانونگذاران برای مشخص کردن قوانین پرواز چنین هواپیماهایی همکاری می‌کند.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید